Ga naar inhoud

Gesmolten snoer element Samsung


Koos-2

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers, Mijn wasmachine: Samsung WF-J1454V2/XEN 3 jaar oud. Garantie verlopen. Voorrijkosten Samsungservice alleen al >100 EUR. 2 weken geleden rook ik gesmolten plastic bij een wasje van 60 graden. Bij 40 graden was de geur minder sterk. Toch maar even open gehaald of ik zelf iets kon vinden. Wasmachine open gehaald en voor aan de onderkant zag ik dat van het blauwe snoer die naar het verwarmingselement gaat, het plastic gedeeltelijk was weggesmolten. Een deel van dat snoertje dus ook niet. Smeltplek vlakbij het contra-gewicht. Mijn theorie: De isolatie van het snoer is door alle bewegingen tegen het contragewicht weggesleten. Vervolgens is het koper van de draad tegen het contragewicht staal gekomen en gaan vonken. Als de theorie klopt zou de oplossing kunnen zijn: Draad opnieuw isoleren met isolatietape. En de draad beter geleiden zodat deze niet tegen het contragewicht kan komen. Wat denken jullie ervan? Klopt de theorie? En is de oplossing afdoende? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet, Koos
Link naar reactie
Als je de draden goed isoleert werkt de machine dan? Zo ja dan goed afwerken en opgelost. Maak van het geheel duidelijke foto\'s voor het geval je toch nog iets bij Samsung moet regelen. Tevens zou ik hiervan Samsung Klantenservice per mail incl. foto\'s op de hoogte stellen voor het geval dit een serie matig probleem is. Dit mag niet voorkomen en al helemaal niet na 3 jaar. Aan de anderen kant: Juist omdat dit niet mag voorkomen is dit het probleem van Samsung en moeten zij alles of het grootste deel van de kosten voor hun rekening nemen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...