Ga naar inhoud

Indesit WIDXXL126 lekt bij zeepbakje


Aanbevolen berichten

We hebben een indesit wasmachine die nu ongeveer 2,5 jaar oud is. Hij deed het altijd prima, maar gisteren begon hij tijdens het centrifugeren ineens enorm te bonken. Ik heb de machine toen uitgezet en aangezien hij bijna klaar was heb ik de was gewoon opgehangen. Vandaag wilde ik weer een was draaien, maar hij lekte gelijk al water bij het zeepbakje. Na even goed kijken blijkt het water van het zeepbakje naar de kuip niet goed te stromen. Het zeepbakje loopt daardoor over. We hebben de bovenkant van de machine verwijdert en voor zover we kunnen zien is het een vrij dikke rubberen slang die van het zeepbakje naar de kuip loopt. Deze is echter niet verstopt. Verder hebben we de afvoer slang voor de zekerheid gecontrolleerd en de aanvoer slang ook. Alles is gewoon goed. Als we met een fles, water in het zeepbakje gooien loopt dat maar heel erg langzaam weg. Je zou dus zeggen dat er toch een verstopping is ergens, maar we hebben inmiddels geen idee meer waar. Kan iemand ons misschien helpen. We verwachten binnen nu en 4 weekjes een baby er bij en hebben ook nog eens helemaal geen geld voor een nieuwe wasmachine.
Link naar reactie
Als de zeepbak overstroomt omdat het water niet weg wil zit er in de dikke rubber slang tussen zeepbak en kuip aangekoekte zeep resten. Kneed de slang een beetje en spoel hem dan langzaam door met heet water (met een gieter is dit het eenvoudigste). Als het water weer goed weg stroomt laat hem dat 1 of 2 wasjes zonder zeep en wasgoed draaien op 95 graden. De zeepresten in de machine lossen dan op. Het bonken kan meerdere oorzaken hebben, van defect ophanging tot defecte elektronica. Controleer voor de zekerheid eerst de pomp op troep/verstopping. Voel ook in het gat aan de zijkant van de pomp of hier niets inzit, en controleer of het schoepje van de pomp wel soepel draait. Pomp leeg laten lopen via het slangetje anders word het een zwembad....
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Inmiddels is mijn schoonvader langs geweest om de machine even goed na te kijken. Het bleek dat de pomp vol zat met zeep, maar er zaten ook stukjes plakband in :S. Tja, kids. Verder was er op de een of andere manier een baby sok in de slang tussen het zeepbakje en de kuip terecht gekomen. Ik snap nog steeds niet hoe zoiets kan, maar na veel porren heeft hij hem eruit gekregen. De wasmachine doet het nu gelukkig weer helemaal super.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...