Ga naar inhoud

Miele w802 lampje \'wassen\' knippert


Boudewijn

Aanbevolen berichten

Hallo! Van mijn miele w802 novotronic knippert het lampje \'wassen\' heel snel. Ook verwarmt hij niet en het korte programma doet het niet. Verder doet hij alles. Ik heb begrepen dat je alles even door moet meten. Kan iemand uitleggen hoe dat precies werkt, ik heb namelijk wel de spullen daarvoor. Maar heb het nog nooit gedaan. Bij voorbaat dank!
Link naar reactie

Knipperend hoofdwas lampje is verwarming probleem. Controleer het verwarmingselement, het relais wat de verwarming inschakelt en de temperatuur sensor. Trek de connector van het element af. Element moet tussen de 20 en 25 Ohm zijn. Laat eerst even weten of dit klopt. Je kunt het volledige front van de machine naar rechts open draaien. - Verwijder de schroeven achter de zeep bak. - Verwijder de 3 bouten rond het manchet. - Druk de klemveer achter het klepje van de pomp naar beneden. Het element zit onder in de kuip.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hallo, bedankt Harry voor je reacties. De volgende zaken heb ik gedaan: - Alle contacten aangedrukt. - Spanning voor de relais gemeten: 220v - Stuurspanning relais gemeten. Wasbeurt op 95C graden gezet. Bij de start meet ik een puls van 0,5V. Daarna kleinere spanningswisselingen tussen 0 en 0,1v. Wordt direct bij de start van de wasbeurt het relais bekrachtigd?. Betekent dit dat de printplaat stuk is? Of kan ik daar nog iets aan doen? Groet, Eertwijn

Link naar reactie
Het relais moet 12 of 5 V krijgen (weet zo niet welke van de 2,dit staat op het relais) Als je de machine op bv 95 graden zet zal hij beginnen te verwarmen op het moment dat de machine stopt met water in te nemen en de motor begint te draaien. Controleer ook op losse contacten op de modules zelf. Kun je dan nog niets vinden dan heb je grote kans op een defecte module of de elektronisch \"klok\".
Link naar reactie

De stuurspanning van het relais is 12V (weet ik nu). Na jou advies om te kijken naar de stuurspanning heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb de printplaat die het relais aanstuurt uit de machine gehaald. Plaat zit onder in de deur De koperbanen die naar de contacten van het relais lopen heb ik gevolgd en de weerstand gemeten. Er bleek een een baan kapot te zijn. Het leek op corrosie. Een draadje over de baan gesoldeerd. Handel weer terug geplaatst. De machine doet het weer!!. Het water wordt weer opgewarmd. Bedankt door de tips, Eertwijn

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...