Ga naar inhoud

Koeler gesmolten...


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het smeltpunt van [u:f1d02b6da9]puur[/u:f1d02b6da9] koper is 1357 K. (1084 graden) De warmte moet afkomen van de core, dan betekent dat de core dus nog warmer moet zijn geweest.. De rotor, indien die van koper is, kan al helemaal niet smelten. Het enige wat ik kan bedenken (met vrij veel fantasie) is dat er veel stroom doorheen is gelopen,.. en dat lijkt me vrij gevaarlijk. Dus een heel raar verhaal. Ik ben benieuwd wat Hercules erover zegt. En ik zou wat meer inzet tonen, als een kaartje van 350 euro zo kapot gaat, direct terug naar de leverancier. Daarbij niet zo hameren op de garantie, de leverancier bepaald in dit soort gevallen of er garantie is, niet jij :wink: niet geschoten is altijd mis. oja, ook ik ben redelijk benieuwd naar de foto's ..
Link naar reactie
Zwart blakeren van het koper en het smelten van het plastic kan volgens mij alleen wanneer het zaakje letterlijk in de fik heeft gestaan. Ondanks dat zo'n radeon nogal wat stroom trekt is die 50 à 60 Watt (?) nooit genoeg om zoveel schade aan te richten. Ik stel me zo voor dat het koellichaam niet goed heeft vast gezeten, waardoor de GPU veel te warm geworden is en - hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt - in de hens gevlogen is.
Link naar reactie
ik heb hier 3 foto's 1 ervan is erg onscherp... maar de digi camera kon em niet scherper krijgen! hoop snel nog een betere te kunnen maken maar je ziet in iedergeval de verkleuringen! [img:247186f749]http://www.x-masmusic.com/images/mastrix/1.jpg[/img:247186f749] [img:247186f749]http://www.x-masmusic.com/images/mastrix/2.jpg[/img:247186f749] [img:247186f749]http://www.x-masmusic.com/images/mastrix/3.jpg[/img:247186f749][/img]
Link naar reactie
in je eerste post zeg je: [quote:f736b028ec="Mastrix"] .....nu zit het zo, ik ben 4 dagen aan het gamen, aan het modelen en aan het werken... en opeens merk ik dat ut2k3 niet werkt zoals het hoort, grijze blokken verschenen, en later werd alles blauw... ik deed mijn kast open! en schrok van mijn videokaart, [b:f736b028ec]de koeler was totaal gesmolten...[/b:f736b028ec]ik heb nog getracht een andere koeler er op te doen, na dat ik dit had gedaan, werkte het nog steeds niet... Videokaart dood dus...[/quote:f736b028ec] daar heb je het over totaal gesmolten, als ik zo de foto's zie valt het allemaal wel mee qua gesmolten, ik zie wel dat er een stuk van de pootjes is afgebroken, heb jij dat gedaan? De cooler is inderdaad niet goed, terug naar de winkel ermee, dit had niet mogen gebeuren
Link naar reactie
Hmm raar verhaal idd.. ook nognooit zoiets meegemaakt, wel dat ik een flinke afdruk van mijn dode P4 in de koperen volcano 7+ koeler zag.. maar dat is bijna niet met je vinger te voelen, laat staan dat het niet meer werkt... :) Ik heb die 3 pag's eens snel doorgelezen maar ik snap niet waarom vertel je je pcboer in godsnaam dat je er een andere koeler hebt op proberen te zetten!? :roll: Dat laat je daar toch lekker bij.. je zegt dat hij vaag ging doen en dat je de koeler er afgehaald hebt om te kijken en dat toen dus bleek dat dát het geval was. :-? Stukke slimmer dan (onnodig zeggen) dat je een andere koeler hebt geprobeerd (welke koeler had je overigens geprobeerd?). In dit soort gevallen (die zelden tot nooit voorkomen) moet je na de 1e seconde direct contact opnemen met je leverancier. Elke stap die je langer wacht/aanklooit kan er voor zorgen dat je peperdure kaartje níet vergoed wordt... Als het niet lukt met de winkel raad ik je aan om contact op de nemen met de importeur van Hercules in NL. Daar vertel je dat de pczaak geen garantie wil geven en dat je dat schandalig vindt (en je verteld er uiteraard [b:696fbc6c1e]NIET[/b:696fbc6c1e] bij dat je een andere koeler hebt geprobeerd). En dan stuur je hun ook ff je plaatjes (ik raad overigens aan van wat verdere afstand te forograferen dan heb je meer overzicht), dan geven zij je vast gewoon de garantie!! Het nadeel is wel dat je dan een nieuwe kaart terug gestuurd krijgt, en je er dus 1 over hebt. (ik zou trouwens de hercules in je systeem terug zetten en de club3d weer doorverkopen of misschien zelfs bij de winkel proberen te ruilen, hou gewoon een verhaal dat je pc het niet trekt ivm met voeding, wees een beetje creatief). Met dat spelletje... het kan best zijn dat het een driver-foutje is.. maar wie ligt er nou wakker van een 3 jaar oud ding.. :S met die 9700 hoor je de allernieuwste dingen te spelen! :lol: Suc6 iig..
Link naar reactie
Ach of hij het nu totaal gesmolten noemt of anders, dat ding is gewoon gesmolten en geblakerd en dat hoort gewoon niet te gebeuren. Misschien is de zaak een beetje overdreven, maar ik geloof zijn verhaal wel hoor. Ik zou gewoon terug naar de winkel gaan met de koeler en de kaart en het laten zien en anders de zaak opsturen naar Hercules, dat wordt echt wel vergoed hoor.
Link naar reactie
// Red Dragon... oke, misschien stond dat er overdreven... was niet de bedoeling... en dat pootje...ja, heb ik zelf gedaan, er zat nog een plasticen ding omheen, met het kabeltje om de fan te laten draaien, die was gesmolten, en met dat eraf halen, zijn er aan paar pootjes afgegaan. //rest :p Ik ga dinsdag even naar de "pc-boer" en kijken wat zij er van vinden... bellen heeft iig geen nut meer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...