Ga naar inhoud

Hoeveer te OC-en


Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
ja maar daar heb ik dus geen antwoord op gehad dus heb ik weer een mailtje gestuurd. dit stond in hun mailtje: Dear Sir: In conjunction with the attatched bios update you can support up to a Barton 3000+, excluding the 2600@333. Bear in mind that this helpdesk doesn't provide any support for overclocking.
Link naar reactie
Hij bedoeld dat dat zou kunnen verklaren waarom de 2600+@333MHz FSB niet zou werken op dat moederbord. @egslim De theorie zal allemaal wel kloppen, je weet wel waar je het over hebt, maar waarom zien we dit dan nooit in de praktijk terug komen? Wat is het wesenlijke verschil tussen die 2600+ en een 2800+ bijvoorbeeld? Ik zou wel eens een 2600+ is dat bord willen steken, volgens mij werkt het best (maar wie ben ik) :)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
toch weer een vraagje ondanks dat deze topic al een tijdje niet meer in is gepost en omdat chaintech niet echt duidelijk antwoord wilt geven op mijn vraag: kan het dus zo zijn dat ik geen dividers heb of dat die niet automatisch aan gaan? *EDIT* Ik heb dus net gebeld naar ze en er zit geen divider op. :evil: dus dat wordt niet ver oc-en maar hoe kan het dan dat ze in de reviews met het zelfde mobo wel goede oc resultaten behaalde?
Link naar reactie
ik kreeg mijn radeon niet echt verder als 333/306. Mijn fsb kreeg ik niet verder als 142 maaar dan moet de videokaart non oc-ed zijn anders krijg ik dus artifacts. nu heb ik ergens gelezen dat als je +5volt lijn als die iets hoger is dat je dan een hogere core kon halen. hij haalde 25 mhz hoger op de core. nu heb ik een no-name voeding zou het kunnen dat mijn +5v lijn gewoon te laag is waardoor ik dus niet verder kan met de core van mijn radeon en als ik dan mijn fsb hoger gooi dat ik dan minder volt op mijn +5 heb staan dus dat ik dan weer minder ver kan met mijn radeon 9700 ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. ik heb weer een aantal leuke spulletjes besteld voor in mijn case dus dat wordt weer OC-en en modden :lol: ps. ik ben nu aan "het werk" dus ik kan nu ff niet naar de lijnen kijken hoe ze zijn.
Link naar reactie
ik denk trouwens dat ik niet verder kan met mijn fsb omdat mijn agp slot niet verder wilt. als ik hem nu eens op 166 zet en mijn Vcore hoger zou hij dat dan moeten kunnen omdat je dan dacht ik weer een normale AGP snelheid heb of heb ik het fout? Als ik dat zou doe kan dat dan ook het laatste zijn voor die CPU wat ik er mee heb gedaan??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...