Ga naar inhoud

Hoeveer te OC-en


Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:f532f1a3c2="Marcel de Reus"]140 is dacht ik de grens naar de 1/5 divider dus je zit dan heel laag met je PCI en AGP en dat kan crashes opleveren. Dat van dat geheugen klopt idd.[/quote:f532f1a3c2] bedoel je dan dat ik te laag met mijn fsb zit voor de 1/5 divider? ps. waar kan ik die vinden in de bios? maar als ik de divider op 1/5 zet ken mijn fsb toch stuk hoger? mijn cpu is nu echt nog heel cool dus dat is geen probleem
Link naar reactie
Idd dat bedoel ik, de divider kun je niet instellen, die sprint automatisch over bij ik dacht 140MHz FSB oversprong, maar dat kan ook 141MHz zijn. Tenminste als het idd aan je PCI/AGP zou liggen, dat je proc koel is hoeft niets te zeggen. Hij kan het gewoon niet meer willen trekken op dit Vcore.
Link naar reactie
mmm dat wil niet echt werken. als ik hem naar 145 zet zie ik dat mijn AGP en mijn PCI(zit niets in maar toch) ook nog zijn overgeclocked. als ik dan een benchmark draai start de comp gelijk op nieuw op. ik heb hem nu nog wat extra volt gegeven maar dat helft niet meer. is dus 140 MHZ voor mij het verrste voor een stabiel sysyteem?
Link naar reactie
Je kunt proberen je mem ook nog een 0.2V erbij te geven. Wat voor merk geheugen heb je eigenlijk. (als ik eroverheen gelezen heb zeg eff :wink: ). inprincipe heb je PC2700 en dat geheugen moet zowiezo tot 166mhz fsb kunnen lopen. Als je de CPU geunlocked heb kun je ook nog de MP omlaag doen om zo een hogere FSB in te stellen. Mijn CPU is eigenlijk maar 17mhz overgeclocked (van 1400 naar 1417) maar het verhogen van de fsb van 100 naar 166 heeft ook zo zijn steentje bij gedragen :wink:
Link naar reactie
ik heb namelijk een fout gemaakt ik hem 512 OEM en 256 infineon geheugen. mijn geheugen loopt standaart op 333 dus PC2700. welke multiplier gebruikt 2000+ ik heb hem niet geunlocked en ik heb op het mobo nu 12 als multiplier en mijn fsb op 140 als ik dan opnieuw opstart geeft hij weer dat er een 2100+ inzit. mijn mobo ondersteunt tot 2200+ ik hoop dat dit genoeg info is. hoeveel voltage heeft geheugen normaal?
Link naar reactie
Als je je CPU niet geunlocked hebt kun je die MP ook niet veranderen. (of je moet een Throughbred core icm een KT400 of nforce2 hebben) Het ddr geheugen loopt standaard op 2.5V ( :roll: ). Dat je mobo tot 2200+ ondersteund is niet zo'n groot probleem. Mijn oude mobo ondersteunde tot 1200mhz en er gaan ook 2000+ in duz... :wink:
Link naar reactie
ow ik heb geen 400 of nforce dus dat houd al op. maar hoe kan het dan dat ik wel op 12 kan instellen? kan ik gewoon bij mijn oem ook die 0.2V er bij doen zonder dat het stuk gaat? als ik trouwens de fsb hoger gooit dan oc ik mijn agp te hoog en krijg ik artifacts omdat ik mijn viedoekaart ook heb geoc-ed
Link naar reactie
[quote:1522c58c2a]ik heb namelijk een fout gemaakt ik hem 512 OEM en 256 infineon geheugen. mijn geheugen loopt standaart op 333 dus PC2700.[/quote:1522c58c2a] Stel hem eens in op 133mhz. Als je de FSB overclocked, dan neem je het geheugen mee. Dan is het ook niet zo gek dat je pc onstabiel is, omdat je OEM geheugen gebruikt. [quote:1522c58c2a]als ik trouwens de fsb hoger gooit dan oc ik mijn agp te hoog en krijg ik artifacts omdat ik mijn viedoekaart ook heb geoc-ed[/quote:1522c58c2a] Dat heeft niets te maken met het feit, dat je je videokaart geoc-ed hebt. Dan trekt die kaart een hogere AGP-snelheid gewoon niet. Dat zijn 2 losstaande dingen. Ik heb wel eens meegemaakt, dat ie artifacts geeft als de VGA niet eens oc-ed is. Dit was dan gewoon op te lossen door de FSB terug te zetten. Je zou kunnen proberen om je AGP voltage te verhogen.
Link naar reactie
ik zie helemaal niet dat hij die divider gebruikt. bij een programma dat bij mijn moederboard zit stand wel dat sommige mobo's niet ondersteunen om de agp en pci snelheid te veranderen. normaal gesproken kan dat met dat programmatje ook. want als ik mijn mem op 133 zet ipv 166 en ik verander de fsb weer krijg ik weer een auto rest. ik heb al met voltage een beetje gewerkt maar dat helpt niet.
Link naar reactie
Als ik hem dan uitlees met apogee overclocking utility zie ik niet dat de pci en de apg snelheid verlaagd worden. ik las wel bij de gebruikzaamwijzing van die tool die speciaal voor chaintech mobo's is gemaakt(is ook van chaintech de tool) dat sommige mobo's niet handmatig is in te stellen van je snelheid. want ik kan als ik in windows zit gewoon mijn FSB met dat proggie veranderen. ik denk dat het dus niet gaat gewoon met mijn mobo omdat ik als ik op pde pijltjes van verhogen of verlagen druk dat er dan niets gebeurd. Als ik op de pijltjes van de FSB druk zie ik hem verhogen en verlagen. ik hoop dat dit allemaal nog een beetje duidelijk is voor je.
Link naar reactie
Ok, zou je misschien een korte samenvatting kunnen geven want ik begin de draad kwijt te raken. Je hebt dus een moederbord met een KT333 en een niet unlockte 2000+. Is dit een Palomino of een Thoroughbred? Het probleem is dat je niet over een FSB van 142MHz komt? Je processor loopt dan 12.5x142=1775MHz Wat voor PCI kaarten zitten er in je moederbord? Als je even antwoord geeft op deze vragen is het voor mij weer duidelijk en kan ik je verder helpen.
Link naar reactie
hij loopt op 12X 142 12.5 ken ik niet vinden. hij is niet unlocked. mijn mobo geeft nu een 2100+ aan maar het is een 2000+. het is een althon XP 266. ik weet niet welke core maar ik dacht die met 0.18 tenminste dat was dacht ik de goedkoopste toen toch? er zitten geen pci kaarten in. ik heb 256 infineon ram en 512 OEM. als ik verder gaat OC-en loopt mijn AGP dus op. als ik op 142 zit heb ik geen artifacts(videokaart ook geoc-ed). als ik mij FSB verder opschroef en mijn ram op 133 zet ipv 166 krijg ik artifects(misschien omdat mijn AGP sneller loopt). als ik die 133 niet doet reset hij sowieso. (ik doe dan geen voltage verhogen omdat ik oem ram heb) kan het ook aan de voeding liggen? ik heb nu 300W
Link naar reactie
Een 2000+ heeft altijd een MP van 12.5x Het is dan dus een Palomino. Op 142MHz zou je AGP juist te laag moeten zijn. Daar kan het ook wel aan liggen, maar je proc zit denk ik gewoon aan zijn max op dat voltage, tis al erg veel voor een Palomino. Ik had mijn 2000+ op 2V op 1870MHz lopen (10x187). Je kunt het Vcore verhogen naar bijvoorbeeld 1.85V en proberen of je hoger komt.
Link naar reactie
hij wilt echt niet hoger lopen hoor.als ik instel een multi van 12(12.5 zie ik niet) en een FSB van 145 en 1.85 V start hij niet op of ik krijg te zien dat ik een AMD 1875+(bestaat niet) heb en dan blijft hij hangen als windows opstart. soms duurt het echt heel lang voordat ik weer op ken starten en dan heeft hij zijn oude instellingen weer terug van FSB 133. ik denk dat ik gewoon aan de max zit omdat ik een palomino core heb en 512 OEM. ik ga denk ik nog wel een GF4 koeler kopen van thermaltake, daar zitten ook mem koeling gelijk bij(van de videokaart). Koeling voor mijn OEM geheugen en die andere 256 koop ik ook gelijk denk ik. ziet er weer wat mooier uit. en mijn GF4 OC ik dan nog wat verder. over hoeveel mhz heb je het dan?
Link naar reactie
Aan je MP valt niets in te stellen, aangezien deze gelocked is op 12.5x en hij luister dus niet naar de settings op het moederbord. Is het een Geforce 4 ti4200 Second Edition? Dus op een ti4600 PCB (groot ding)? Dan kun je aardig hoog komen met betere koeling schat ik in (350/700 ois), maar dat blijft altijd gokken.
Link naar reactie
sorry maar ik heb nooit een ti4600 gezien dus dat zou ik niet durven zeggen dit is de link naar mijn videokaart toe [url]http://www.chaintech.dk/eng/products/VGA/agt20.asp[/url]. ik zit nu op 295/531 stabiel. als ik mijn FSB nu opschroef naar 145 en mijn voltage van de core op 1,85 zet na een tijdje een benchmark te draaien loopt het programma vast en cracht het naar windows(net als je je core te ver heb geoc-ed van je videokaart). ik zie dan in het programmatje dat bij me mobo zat(apogee overclocking dat mijn FSB op 149 loopt en mijn AGP op 74.5(PCI maakt niet uit want die heb ik niet)). dus ik zie niet dat die divider vanzelf wordt ingeschakeld. alvast bedankt voor je vele hulp.
Link naar reactie
[quote:8c259148d0]ik zie dan in het programmatje dat bij me mobo zat(apogee overclocking dat mijn FSB op 149 loopt en mijn AGP op 74.5(PCI maakt niet uit want die heb ik niet)). dus ik zie niet dat die divider vanzelf wordt ingeschakeld. [/quote:8c259148d0] Ok, die divider is altijd ingeschakeld. Om vanuit een FSB van 133mhz, uit te komen op een AGP van 66mhz, staat de divider op 1/2 ingesteld voor de AGP-poort. Als je hem kunt veranderen, stel hem dan eens lager in en gooi je FSB nog iets omhoog.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...