Ga naar inhoud

Hoeveer te OC-en


Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:a52d255917="wilco_oranje"] ik zit nu op 295/531 stabiel. als ik mijn FSB nu opschroef naar 145 en mijn voltage van de core op 1,85 zet na een tijdje een benchmark te draaien loopt het programma vast en cracht het naar windows(net als je je core te ver heb geoc-ed van je videokaart). ik zie dan in het programmatje dat bij me mobo zat(apogee overclocking dat mijn FSB op 149 loopt en mijn AGP op 74.5(PCI maakt niet uit want die heb ik niet)). dus ik zie niet dat die divider vanzelf wordt ingeschakeld. [/quote:a52d255917] Ik kreeg ook last van artifacts op mijn beeld. is het dan niet hoe hoger mijn FSB hoe minder hoog mijn videokaart kan worden geoc-ed? als dat zo is kan ik dan beter mijn videokaart verder oc-en of mijn FSB?
Link naar reactie
[quote:a6c9e00f51]ik kan die divider dus nergens vinden in mijn bios.[/quote:a6c9e00f51] Dan zul je die wel niet kunnen instellen. Kan nml niet op elk moederbord. [quote:a6c9e00f51]volgens marcel schakelt deze vanzelf in.[/quote:a6c9e00f51] Die divider wordt ingeschakeld op het moment, dat je jouw pc aanzet. :wink: [quote:a6c9e00f51]Ik kreeg ook last van artifacts op mijn beeld. is het dan niet hoe hoger mijn FSB hoe minder hoog mijn videokaart kan worden geoc-ed? [/quote:a6c9e00f51] Nope, dat staat volledig los van elkaar. Wel kun je artifacts krijgen door een te hoge AGP-bus, maar aangezien je die niet kunt instellen, kun je daar dus niets aan doen. Heb je BTW de FAQ gelezen. Met name de OC-guide van BA is erg informatief. :wink:
Link naar reactie
dat bedoelde ik eigenlijk omdat ik mij FSB opschroef en ik geen divider heb kan ik dus mijn agp snelheid niet veranderen en dat ik daardoor artifacts krijg. mijn vraag is dan ook als ik dus mijn fsb gewoon op 133 laat staan ipv 140 dan loopt mijn agp slot op een minder hoge snelheid dus kan ik mijn chips op mijn videokaart sneller laten lopen. wat is dan beter die fsb van 140 of fsb van 133 en videokaart oc-en?
Link naar reactie
Wat beter is kun je alleen achtehalen door het gewoon te testen. Kijk gewoon met 3DMark welke config de hoogste score oplevert. Je hebt die divider dus wel, maar het probleem is dat je rond de grens zit, waardoor de AGP-bus of te snel of te langzaam loopt. Dit kun je zelf uitrekenen, je hebt een 1/2 en een 2/5 divider en voorzover ik weet is 140MHz FSB de schakelgrens tussen deze dividers.
Link naar reactie
als ik op 145 FSB zit dan loopt mijn AGP ook veel hoger. maar dan is mijn systeem niet meer stabiel. ik ga nog ff proberen om mijn voltage van mijn dimm omhoog te zetten. maar hoe hoger de FSB hoe beter de 3d mark score moet ik wel mijn videokaart weer naar beneden schroeven omdat mijn agp sneller gaat lopen
Link naar reactie
Dan zou ik eens een BIOS-update doen, je APG-divider werkt namelijk niet. Dat heb ik ook met mijn Epox 8RDA+ (ook KT333) en ik dacht dat dit met een BIOS-update te verhelpen was. Dit belemerde destijds ook mijn oc, mijn videokaart wilde namelijk geen FSB van 200MHz DDR slikken, door de niet werkende divider zou de AGP namelijk op 100MHz lopen :) (hij boote wel, etc maar crashte direct in 3D applicaties)
Link naar reactie
[quote:7e251259f1="wilco_oranje"]want anders???[/quote:7e251259f1] Heb je een probleem en hoe dat probleem luidt vind je met de search ;) Je moet gelijk de recentste BIOS-update pakken, maar het kan ook zijn dat V1 en V2 refereren naar je moederbord versie, die moet je dan ff zien te achterhalen.
Link naar reactie
Embedded Flash Utility New mainboard is equipped with an Erasable Flash ROM and an Embedded Flash Utility which allows the user to update the BIOS to a newer version. Embedded Flash Utility eases BIOS upgrade and eliminate the compatibility issue between different Flash ROM type and version of Flash utility. How to Update Your System BIOS 1. Start computer, upon post, press ALT+F2 keys to enter AWDFLASH setup. 2. Insert the floppy disk with the latest BIOS file into the floppy drive A and then press Enter to start programming. 3. When finished, the system will automatically restart. waar moet ik alt f2 in drukken ik heb tijdens opstarten gedaan en in de bios maar beide geen resultaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...