Ga naar inhoud

Hoeveer te OC-en


Aanbevolen berichten

hoever kan ik ongeveer gaan met oc-en? als ik mijn cpu te ver oc-ed wordt me systeem instabiel. ik wil dan de fsb verhogen. dan verhoog ik dus ook de snelheid van mijn memory. ik heb 256 mb infineon en 512 oem. is er dan gevaar voor mijn geheugen? mijn koeling van mijn cpu gaat met een vulcano 7.
Link naar reactie
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
1: Oem geheugen is gwoon NIKS om te overclocken. 2: Voor een guide voor het overclocken moet je eff de FAQ lezen en de guide van BA lezen, staat een hoop nuttige info in. 3: Dan kom je er ook achter dat het bij elke CPU/geheugen anders is hoever je kunt overclocken. Is gwoon een kwestie van geluk hebben met de core en chippies :wink:
Link naar reactie
[quote:54e045f3f8="wilco_oranje"]als je je geheugen te ver oc-ed kan er dan iets stuk gaan of krijg je eerst last van een instabiel systeem? Ik ga denk ik nog wel heatspreaders op het geheugen zetten. is dit een verstandige stap?[/quote:54e045f3f8] Je krijgt dan alleen een instabiel systeem, je geheugen gaat er absoluut niet kapot aan. Je kunt over het algemeen alleen zaken slopen als je met voltages gaat klooien. Heatspreaders hebben volgens de meeste mensen geen zin. Zeker niet alleen heatspreaders. Echter ik heb een tijdje active memcooling van Thermaltake gehad en ondanks dat vele zeiden dat het niks op zou leveren kon ik mijn Samsung stick opeens veel lekkerder OC'en. Koop dus een active en een passive setje van Thermaltake als je je mem wilt koelen, de active fan blaast ook over de passive.
Link naar reactie
[quote:17776bef47="wilco_oranje"]is er ook een progie dat je mem temp ken aflezen of heb je dan echt een temp sensor nodig?[/quote:17776bef47] Zou wel makkelijk zijn he om zonder temp. sensor ergens de temperatuur van te kunnen zien ;) Dan ging ik m'n pc gebruiken om buiten de temp te kunnen zien :D
Link naar reactie
[quote:c3cc9766f5="InZane"][quote:c3cc9766f5="wilco_oranje"]is er ook een progie dat je mem temp ken aflezen of heb je dan echt een temp sensor nodig?[/quote:c3cc9766f5] Zou wel makkelijk zijn he om zonder temp. sensor ergens de temperatuur van te kunnen zien ;) Dan ging ik m'n pc gebruiken om buiten de temp te kunnen zien :D[/quote:c3cc9766f5] Ik neem aan dat hij BIOS Vs. proggies bedoelt.
Link naar reactie
okeej dat antwoord zocht ik liever dat er wel 1 in zat maar dat is helaas dus niet zo. als ik mijn videokaart nu oc dan heb ik tijdens benchmark 2001 SE ofzoiets alleen tijdens drogothic high detail artifacts bij andere zie ik niets als ik hem dan weer terug zet naar zijn oude instellingen heb ik dat nogsteeds
Link naar reactie
Kan aan de casetemp liggen, maar artifact is zoiezo fout hoe je het ook went of keert. Je moet eigenlijk flink lang bechen in de demoloop en dan nog eens de volle testbench draaien en kijken of je dan geen artifacts ziet. Let vooral op bij Dragothic en die bench met dat bootje en die vissen, die is ook erg gevoelig.
Link naar reactie
nu op 142 volgens apogee overclocking utility en volgens de bios op 140. ik heb oem geheugen en heb wel eens gelezen over een fsb van 150 tot 160 als ik dus mijn geheugen op 133 laat lopen ipv 166 en dan ken ik mijn fsb veel hoger gooien. 512 oem dus daarom die 133 want ik weet niet hoe hoog oem kan. maar ik ken die dividers nergens vinden dus mijn AGP loopt ook al aardig hoog dan. mijn videokaart loopt nu ti4200 128mb 296/531 fsb 140 helemaal stabiel met 1.775 V op de core ipv de standaart waarde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...