Ga naar inhoud

stroom problemen


Aanbevolen berichten

Gisteren is er op dezelfde groep als mijn computer een lampje doorgebrand. Na vervanging van de stoppen deed mijn computer het gewoon. Echter na ongeveer 4 uur sloeg mijn computer uit. Ik heb hem opnieuw opgestart, dat ging prima, maar na een half uur weer uit. Vanochtend probeerde ik hem op te starten, dat ging eerst niet, maar nadat ik wat aan de kabels heb lopen rommelen deed ie het ongeveer 5 minuten. Als ik de stroom op mijn voeding zet geeft mijn router wel aan dat hij stroom krijgt. Wat denken jullie, voeding, kabel of verlengdoos? Josephine
Link naar reactie
Als ie geen aarde heeft zou et idd daar aan kunnen liggen. Ik zal mijn verhaal over aarde maar weer aanhangen. (ik moet dat verhaal toch ergens gaan opslaan ofzow,.... :wink: ) Als je PC (dit geld voor elk ander apparaat dat aarde vereist) niet geaard is staat er een constante 110V op de computer. Dit komt puur omdat hij geen aarde heeft. Daar kunne o.a. moederborden en alles wat in een PC niet goed tegen. Er hoeft maar iets te gebeuren (een piek-spanning op het net), in jou geval stop eruit of het kan mis gaan. Oproep aan iedereen, AARD JE PC, DAAR VOORKOM JE EEN HOOP PROBLEMEN MEE. (check me sig jaja :P )
Link naar reactie
[quote:ee9a959143="IMworthy"]RE: Aarde. Zit tegenwwordig dan niet in elk stopcontact een aardpin? (of hoe datook heten mag). Stopcontacten die dit niet hebben stammen nog lang vervlogen tijden volgens mij. Zou dus een zeldzaam probleem moeten zijn? [/quote:ee9a959143] dat ze erin zitten is 1, of ze aangesloten zijn is een ander verhaal... tegenwoordig in nieuwbouw huizen wordt alles wel geaard aangelegd, maar in huizen die iets ouder zijn, zijn vaak alleen de badkamer en douche geaard... tenzij zelf anders aangelegd... [quote:ee9a959143]Wat denken jullie, voeding, kabel of verlengdoos? [/quote:ee9a959143] ik zou zeggen, probeer het gewoon... kan best zijn dat je verlengdoos een beschadigde kabel heeft, waardoor ie kortsluit, met alle gevolgen van dien.. probeer anders een een ander verlengsnoer, ander aansluitsnoer van de computer en evt een andere voeding... wij kunnen natuurlijk niet zo zeggen waar het probleem ligt, je zult zelf moeten experimenteren, en zo de mogelijkheden moeten wegstrepen..
Link naar reactie
Zoals turbulence als zei, er zijn nog genoeg mensen die de noodzaak van aarde niet inzien of gwoon geen aarde hebben omdat de elektrische installatie vrij oud is. Geloof me, als je een Wasmachine geaard hebt moet je je PC ook aarden. Bij een PC kan het eerder misgaan als bij een wasmachine. Maar een antwoord van de starter zou makkelijk zijn :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...