Ga naar inhoud

aeg wasdroger pompt/voert geen water af


Aanbevolen berichten

Goedenavond mede forumgebruikers,

Ik ben in het bezit van een aeg droger.

De droger is nu een jaar of 3 oud maar werkt niet meer. We hebben deze gekocht bij BCC en aangezien deze failliet is kunnen we hier niet meer terecht. De droger gaf anderhalf jaar geleden de storing lekbak vol terwijl deze leeg was, We hebben deze destijds laten repareren door AEG. AEG heeft een nieuwe vlotter geplaatst destijds, toen werkte alles weer. Nu pompt de droger geen water meer naar de opvangbak. Ik heb een nieuw pompje gekocht en de vlotter doorverbonden alleen bij het aanzetten van de droger gaat het pompje dus niet draaien. Bij bediend vlotter zou het opvoerpomp gewoon moeten draaien toch? het gaat om een AEG LAVATHERM 9000 SERIES T9DENS87

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? machine geeft ook geen storingsmelding.

 

Link naar reactie

Ik denk dat je helemaal op de verkeerde plaats zoekt.

Het compartiment waar de pomp zit en ook waar de vlotter zit en de kanalen hier naar toe zullen wel vol blubber zitten.

Helaas heb je niet alle gegevens vermeld, want ik kan niet zien aan de hand van jouw gegevens welke machine het exact is.

Graag een foto van het typeplaatje, want voor mij is het belangrijkste de productnummercode.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Na ongeveer 30 minuten draaitijd van de compressor moet je wat warmte gaan voelen. Dat gaat heel langzaam bij een warmtepompdroger.

Pompje stuurt hij niet perse altijd aan. Mogelijk op vaste momenten of als de vlotter langdurig actief is.

Wat is nu precies de klacht, droogt de was niet of blijft hij de melding geven dat het reservoir vol is?

Link naar reactie

Eerst droogde hij niet en bleef het basin onderin vol water staan. Nu heb ik dat allemaal los gehad en pompt het water wel in de lekbak maar geeft hij na een min of wat aan dat de lekbak vol is ook als deze leeg is. Naast dat hij dit aangeeft wordt de droger ook niet warm, de natte was blijft koud ook als ik de storing reset en de machine draait weer. 

Link naar reactie
Op 1-7-2024 om 19:01, sjoerdd zei:

Nu pompt de droger geen water meer naar de opvangbak. Ik heb een nieuw pompje gekocht en de vlotter doorverbonden alleen bij het aanzetten van de droger gaat het pompje dus niet draaien. Bij bediend vlotter zou het opvoerpomp gewoon moeten draaien toch?

Als je dan toch over goed lezen hebt: dit was de vraagstelling.

En ook al zit deze sensor bomvol stof, dan raakt alleen de vochtmeting van slag af. En als dat droog stof is dan is de weerstand oneindig en verstoort dus niets, maar meestal is dit vochtig en sluit het de sensoren kort, waardoor de machine te lang doordraait.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Als het alarm condensbak gaat, dan stopt de machine er mee, dat is een beveiliging.

Alles duidt op een verstopping in de sumpkanalen.

Want dit alarm wordt bij AEG gegeven als de vlotterschakelaar signaal hoog heeft gegeven, en niet binnen de 30 seconden het signaal laag niveau geeft. Het contact opent bij hoog niveau en sluit bij laag niveau.

Dat is net andersom als men denkt en is als beveiliging tegen draadbreuk.
 

Er lopen zoals het lijkt  2 storingen door  elkaar heen.

Ik zou de stroom die de machine trekt eens in kaart brengen in de diverse fasen met een verbruiksmeter en controleren of de compressor wel draait.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...