Ga naar inhoud

Storing wasmachine Miele W 3152


Aanbevolen berichten

Wie oh wie kan me helpen,

Eerst bleef er water staan in de trommel.

Met het schoonmaken van aan/afvoer leiding/filter  vond ik een takje bij het afvoerpompje.

Dacht nu is het opgelost.

Trommel liep niet meer vol water.
De wasmachine geeft helaas nog steeds storingen.

Bij het opnieuw opstarten lijkt het erop dat de wasmachine geen water meer krijgt. (Aanvoerleiding/filter zijn gereinigd).

Dan begint eerst het lampje van de waterafvoer te knipperen en twee minuten later komen er ook nog een storing met drie streepjes erbij.

Er zit geen water in de trommel, maar als ik er een emmer water in gooi, dan zuigt de machine het wel af, dus die lijkt het wel te doen.

Ik kan er dus helaas niet achter komen wat het nu is.

Heeft iemand een idee.

Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet, Marco

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar Storing wasmachine Miele W 3152
11 uren geleden, marco82 zei:

Hoe kan ik erachter komen of het evt. de printplaat is.

Kan ik zoiets meten? 

Misschien dat Maus0611, hier antwoord op kan geven, want de gegevens die ik van Miele gevonden heb, vertelt niet wat er aan de print zou zijn en stuurde door naar de servicedienst.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Nee, ik zou in zo'n geval de laptop eraan hangen of via servicemode proberen te achterhalen wat de actuele foutmelding is. Aangezien machine nog steeds afvoer laat knipperen vermoed ik dat hij nog water ziet. Mogelijk pressostaat slang of luchtkamer verstopt. Als je de voorkant er toch af hebt, dat witte ding aan de voorkant in de trommel met zwart dun slangetje eraan.

Niet in de slang naar de besturing blazen, dat kan defecten opleveren. Enkel het witte ding inspecteren.

Wat doet hij nog wel? start centrifugeren?

  • Thanks 1
Link naar reactie

Bedankt Maus, voor je reactie. 
Ik heb ondertussen besloten op nu toch maar een andere wasmachine te halen. 
Heb de machine helemaal losgehaald. De koolborstels waren ook lang genoeg. Helaas is er nog een kleine tikkend geluid bijgekomen. Dus toch maar een andere machine. 
nogmaals bedankt voor uw reactie 🙏

 

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...