Ga naar inhoud

laptop


Arts
Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

IK ben toe aan aan nieuwe laptop. Mijn Acer Aspire begint heel raar te doen. Is erg langzaam,heeft problemen met spellen spelen(en 't behoud van gekochte spellen.Verdwijnen zomaar).Zelfs m,n email werkt niet goed meer. Na enig onderhoud door Senior Web kan ik ook geen muziek meer op een cd zetten,geen fotobewerking toepassen en ,zoals gezegd,zijn er nogal wat spelletjes verdwenen. Spellen die ik dus gekocht heb.

Een ervan wil niet meer vanwege "graphics". Niemand,ook Studentaanhuis ,weet hoe dit alles te herstellen. Ook de firma van wie ik de spellen gekocht heb doet me allerlei oplossingen aan de hand die geen van allen werken.

Ik kan niet eens meer inloggen bij de Bieb. Ben daar vanmiddag geweest. Op hun laptop(ik stond er zelf bij) kan men wel inloggen met mijn wachtwoord en gebruikersnaam. Al zag de site die ik normaal krijg er engiszins anders uit...Nogmaals,hij doet raar.

Nu zou ik wel een nieuwe willen aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van dit alles. Wil alleen maar een eenvoudige laptop met wie ik dingen kan uitzoeken,spellen kan spelen(kopen en/of online spelen),'t liefste ook fotobewerking en cd's maken. En natuurlijk een goed werkende email.

Heb geen idee wat de juiste voor mij is. Moet niet al te duur zijn natuurlijk. Nu kan ik Studentaanhuis wel vragen. Maar dit kost 't een en ander. 

Heb ik ook geen zin in. Heb dezelfde ellende meegemaakt met mijn nieuwe mobiel. Wenste perse geen smartphone. Gewoon,iets om mee te bellen en sms'en. Verder niks. Heeft me een eeuwigheid gekost om 't juiste apparaat te vinden(ik bespaar u de details. Maar 't was zeer tijdrovend en teleurstellend). Ik heb tenslotte 't juiste apparaat toch weten te vinden. Maar een laptop.......Dat is nog veel moeilijker.

Kan iemand een totale digibeet helpen? 't Liefste 't zelfde merk,omdat ik meen dat ik 't ding dan beter begrijp(hoop ik tenminste). Mijn vorige was een Dell.

Hoe dan ook: welke,goedkope laptop is geschikt voor mij? Graag niet al te klein omdat m'n ogen niet al te best zijn.

Nou,hoop er maar iets van te horen.

Link naar reactie

Welkom @Arts,

Het zijn flink wat punten in een keer. 
Ik zal proberen om op alles te reageren.

Op 17-9-2023 om 01:08, Arts zei:

Een ervan wil niet meer vanwege "graphics". Niemand,ook Studentaanhuis ,weet hoe dit alles te herstellen. Ook de firma van wie ik de spellen gekocht heb doet me allerlei oplossingen aan de hand die geen van allen werken.

Vaak zou opnieuw installeren gewoon moeten werken als er iets mis is met de installatie. Welke oplossingen geven de leveranciers aan?

Op 17-9-2023 om 01:08, Arts zei:

Ik kan niet eens meer inloggen bij de Bieb. Ben daar vanmiddag geweest. Op hun laptop(ik stond er zelf bij) kan men wel inloggen met mijn wachtwoord en gebruikersnaam. Al zag de site die ik normaal krijg er engiszins anders uit...Nogmaals,hij doet raar.

Heb je het dan over de website van de bieb? Om welke website gaat het? Dit zou in principe geen probleem moeten zijn normaal gesproken, ongeacht de laptop, of er moet een bepaalde virus of iets geïnstalleerd staan wat b.v. extra reclame toevoegt aan de site's die je bezoekt.

Op 17-9-2023 om 01:08, Arts zei:

Nu zou ik wel een nieuwe willen aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van dit alles. Wil alleen maar een eenvoudige laptop met wie ik dingen kan uitzoeken,spellen kan spelen(kopen en/of online spelen),'t liefste ook fotobewerking en cd's maken. En natuurlijk een goed werkende email.

Heb geen idee wat de juiste voor mij is. Moet niet al te duur zijn natuurlijk. Nu kan ik Studentaanhuis wel vragen. Maar dit kost 't een en ander. 

Heb ik ook geen zin in. Heb dezelfde ellende meegemaakt met mijn nieuwe mobiel. Wenste perse geen smartphone. Gewoon,iets om mee te bellen en sms'en. Verder niks. Heeft me een eeuwigheid gekost om 't juiste apparaat te vinden(ik bespaar u de details. Maar 't was zeer tijdrovend en teleurstellend). Ik heb tenslotte 't juiste apparaat toch weten te vinden. Maar een laptop.......Dat is nog veel moeilijker.

Kan iemand een totale digibeet helpen? 't Liefste 't zelfde merk,omdat ik meen dat ik 't ding dan beter begrijp(hoop ik tenminste). Mijn vorige was een Dell.

Hoe dan ook: welke,goedkope laptop is geschikt voor mij? Graag niet al te klein omdat m'n ogen niet al te best zijn.

Welke spellen wil je hierop spelen?
En welk besturingssysteem heb je nu op je laptop?
Hoeveel opslagruimte heb je nu en was dit genoeg?

De nieuwe laptops zullen allemaal met Windows 11 gekocht worden tegenwoordig, dus het kan zijn dat het er wat anders uit ziet dan dat je gewend bent.

Veel laptops hebben ook geen cd-drive meer om cd's erin te doen en/of te branden. Maar daar zijn tegenwoordig relatief goedkope oplossingen voor via usb: CD brander via USB

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Bedankt Manuel.

Maar ik begrijp er weinig van! Zoals gezegd: ik heb geen verstand van computers.

Volgens mij heb ik genoeg opslagruimte. Besturingssysteem??? Geen idee.

De oplossingen die de website van de spellen voorstellen werken geen van allen. Ik kan niet eens meer bij ze inloggen! Ook niet als ze me een nieuw wachtwoord geven. (Bij de Bieb overigens ook niet. Maar daar gaat 't even niet om).

Zoals gezegd is er e.e.a. veranderd aan mijn laptop door Senior Web. Dit was blijkbaar nodig. Maar sindsdien heb ik al deze problemen. En dan wordt er maar telkens gezegd(al jaren) 't ding is te oud...

De spellen die ik wil spelen zijn uiterst eenvoudig. Ook spellen die ik eens wil uitproberen zijn moeilijk. Er zijn er maar een paar die werken. Ik snap gewoonweg niet waarom er (nog steeds) af en toe spellen verdwijnen en waarom  dat ene spel (dat van de graphics) 't niet meer doet. Dat was voor dat gedoe van Senior Web geen enkel probleem.

Nou ja,ik weet 't intussen niet meer. Deze apparaten zijn voor mij een raadsel...

 

Mvg,Rita

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Arts zei:

 

Zoals gezegd is er e.e.a. veranderd aan mijn laptop door Senior Web. Dit was blijkbaar nodig. Maar sindsdien heb ik al deze problemen.

Mvg,Rita

Rita je bent niet voor niets bij Seniorweb terecht gekomen.

Daar was dus al iets mee?

Met de antwoorden die je geeft aan Manuel, daar kan hij dus ook niets mee. Alles in de trent van: "ik heb er geen verstand van"

Het lijkt mij het beste dat je teruggaat naar seniorweb en laat hen het oplossen, zij weten wat zij gedaan hebben en waarom en als de computer te oud is om de huidige software te draaien, dan zal daar waarschijnlijk wel een kern van waarheid in zitten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...