Ga naar inhoud

kan de nieuwe Pentium 2 1.4 GHz op een oud (uit 1999) P3 moe


Aanbevolen berichten

Een P2 1.4 Ghz bestaat niet. Daarnaast: een P2 en een P3 hebben een andere socket = formaat "voetje" (P4 is trouwens weer verschillend daarvan en ook weer in 2 smaken...). Je haalt dus volgens mij van alles door elkaar.

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

Link naar reactie
Ik neem aan dat je een P4 1.4 GHz bedoeld.... dat past dus echt niet. Een PIII heeft 370 pins, en een P4 heeft 423 of 478 pins. (478 wordt de standaard). Ook qua chipset wil het niet werken, doordat je voor de P4 een I845 of I850 chipset nodig hebt. Je kan hem er dus niet zelf aan solderen :wink:

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
Die nieuwe PIII is van de Tualatin versie. Voor Tualatin heb je een speciaal Socket 370 moederbord nodig, omdat er een paar pinnen gewisseld zijn. Een oud Socket 370 kan dus sowieso niet. Die nieuwe PIII is er alleen in Socket formaat, dus als je een moederbord met slot hebt wil het ook niet. Ik heb echter ergens iets gelezen over een speciale converter voor Slot 1 -> Tualatin. Wie, wat en waar weet ik niet meer, maar met een gewone converter wil het in ieder geval niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...