Ga naar inhoud

Bios password


Aanbevolen berichten

Bij een 486 machine gebeurt volgens mij het resetten niet met jumpers maar door de batterij even te verwijderen (en weer terug te plaatsen) of kortstondig kort te sluiten. Een 486 is weer even geleden voor mij, maar door de batterij te verwijderen is het volgens mij onmogelijk dat er nog CMOS gegevens aanwezig zijn dus dat zou altijd moeten werken.

[This message has been edited by Eddy van Wuyckhuyse (edited 07-01-2002).]

Link naar reactie
voor PC's uit die tijd bestonden programma'tjes waarmee je via een opstartdiskette dat programma moest starten om in het bios te komen. Dit werkte alleen als het om een bioswachtwoord ging en niet om een power-on beveiling. Effe met een zoekmachine zoeken. We hadden dit nog wel eens nodig als er weer een lading stagiaires weg was......
Link naar reactie
Helaas,

Geprobeerd met batterij, niks. Geprobeerd met zelfs de chip los te maken, niks. Toen geprobeerd om met een programmatje van internet het password te kraken, blijkt de floppy ook geblokkeerd. Nu wordt het dus lastig. Ik ga maar proberen om de harde schijf in een andere computer te plaatsen en via daar dat programma op de harde schijf te krijgen. Anders kan deze ook naar de Olaz. :mad:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...