Ga naar inhoud

problemen Athlon moederbord met GeForce3 / Audigy?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe comp te kopen. Nou heb ik een mooie gezien in het januarinummer van CT in de top 10 (tweede plaats). Het moederbord is een KT266A van het merk Gygabyte. Nou heb ik in een ander blad gelezen dat de KT266 (zonder A) versie van dat merk crasht als er zowel een GeForce 3 als een Audigy kaart geïnstalleerd is. Nou zit er standaard al een GeForce 3 in die comp, en ik wil er een Audigy bij kopen.

Heeft er iemand ervaringen (goed of slecht) met de combinatie KT266(A) en GF3/Audigy? Alle (betrouwbare) info is welkom.

------------------ By Grapthar's hammer, what a savings...

Link naar reactie
Ik weet zelf niet hoe dat verhaal in elkaar steekt, maar heb je er misschien een link naar? Wel ff interresant om te weten. Ik weet wel dat GeForce Mike uit het videokaarten forum die combi heeft, met een KT266A chipset, maar ik heb hem niet over problemen gehoord...

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 28-12-2001).]

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ikzelf heb momenteel een Aopen AK77 plus moederbordje (KT266) en inderdaad, dingen lopen niet helemaal zoals het hoort te zijn. Nu heb ik gelezen en gehoord (ook in CT staat dat) dat KT266A moederbordjes in feite updates zijn op de 266 moederbordjes. Al die bugs zijn eruit gehaald, waardoor het systeem niet alleen stabieler is, maar ook sneller. Dus de KT266A chipset is gewoon veel stabieler dan de KT266.... maar als je het op safe wilt spelen kun je ook overwegen om een bordje met een andere chipset te kopen (Bijvoorbeeld de SIS 735 of de nieuwe Nforce chipset) Voorbeeld van een goed, stabiel en vooral goedkoop bord is de ECS K7S5A (SIS735) tussen de 80 en 90 euro.. Best snel en stabiel alleen weinig tot geen overclockmogelijkheden.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...