Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\n\nIk heb dus een probleempje.. Ik ging een TV Tuner in mijn pc installeren om diverse redenen. \nMaar omdat hij te breed was dacht ik, ik haal het \"ijzeren houdertje\" eraf. Toen paste hij wel!\nMooi toch? Ik start mijn pc op, geen problemen. Ik ga op YouTube een video kijken, en ik heb geen geluid! Ik deed de \"test\", ik hoorde niks. Ik deed de test nog een keer met mn oor dichtbij de speaker. Ik hoorde \'Static\' en heeeeel zacht het geluidje. Ik dacht dat mn speakers naar de knoppen waren. Ik testte ze dus op mijn mobiel en alles werkte perfect! Oke, de speakers zijn niet kapot.. Vanalles geprobeerd.. Ik denk nu zelf dat mn groene audio jacks kapot zijn.. Hoe weet ik ook niet.. Ik weet wel dat ik toen ik mn TV Tuner erin wilde zetten, ik omdat hij te groot was het moederboord heb aangeraakt.. \n\nMijn PC was natuurlijk uit bij het inbouwen van de kaart!\n\nIk hoop dat jullie mij kunnen helpen!\nAls je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!\nDankjewel!\n\n- Jesper\n\nEDIT: By the way, mijn headset (Tritton Kunai, USB) werkt wel!
Link naar reactie
- Is het een onboard, of een losse geluidskaart? In geval van de laaste, zit \'ie nog goed op z\'n plek?\n- Zeker weten dat het geluid niet op \"mute\" staat (Windows)?\n- Als je een realtek geluidschip hebt, kijk dan ook even de instellingen hiervan na. Die heeft nogal wat [URL=\"http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/210/157/cb8.jpg\"]rare[/URL] mogelijkheden, zoals de audio-out gebruiken als een microfooningang.\n- Heb je al andere speakers geprobeerd op dezelfde aansluiting?
Link naar reactie
Misschien kan je hier wat mee: [url]http://www.asus.com/support/FAQ/1003979/[/url] \n\nEn anders (nu de kaart eruit is) even de drivers van de Realtek geluidchip even opnieuw installeren: [url]http://www.asus.com/Motherboards/M5A78LUSB3/#support[/url]\n\nMag ik weten welke tv kaart je probeerde te laten werken?\n\nNiek
Link naar reactie
Grrr... moet helaas weer even proberen of dit procentje kans je helpt, de kans is klein maar een paar moederborden kunnen in dit probleem terecht komen. Ik had er net ook weer profijt van met mijn Asus moederbord toen mijn microfoon niet wilde werken...\n\nDoe dit met de TV kaart verwijderd.\n* Sluit Windows af.\n* Trek de stekker uit het stopcontact, maar laat de schakelaar achter op de voeding [I]aan [/I]staan indien aanwezig.\n* Druk twee keer een seconde op de aan/uit schakelaar aan de voorkant.\n* Sluit aan en start op.\n\nNa opstarten dubbelklik je luidsprekersymbooltje, en laat je Realtek interface even voor wat die is. Kijk in de Windows venster of je iets kunt opmerken wat de oorzaak kan zijn, zoals een mute.
Link naar reactie
Het moederbord kan je gewoon aanraken, mits je eerst even de metalen kast aanraakt om statische lading tussen jou en de PC gelijk te maken zodat er geen ontladingen komen richting de gevoelige onderdelen. Maar omdat het moederbord overal omgeven is door metaal van de kast (massa) is het heel moeilijk om een onderdeel aan te raken zonder eerst massa aangeraakt te hebben.\r\n\r\nHeb je overigens nergens geluid vandaan, dus ook niet de Windows geluidjes ? Of Skype ?\r\n\r\nIs de speaker out die direct op het moederbord of aan de voorkant van de PC ? Want die laatste heeft natuurlijk een kabeltje naar het mobo lopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...