Ga naar inhoud

WD Goed aangesloten maar geen verbinding


Aanbevolen berichten

Beste Forumgenoten,\n\nIk heb hier een WD Mybook essential 2.0 staan van een kennis. Deze heeft mij gevraagd om deze werkende te krijgen op zijn laptop met Windows 8.1. ik zit met het volgende probleem het aansluiting verliep goed en de lamp brand aan de voorkant.\n\nWanneer ik in deze computer kijk zie ik niets. ook Schijfbeheer is geen oplossing want hier is hij ook niet zichtbaar. wel in apparaten en printers hier verschijnt[B][I] Initio Default Controller [/I][/B] Gezocht op google maar ook geen duidelijke oplossing. Wie o Wie kan mij helpen?\n\nCd gedownload maar daar staat overal undefied en wat ik ook klik foutmeldingen
Link naar reactie
fat32 is op zich geen probleem voor w8\r\nzo\'n externe drive bestaat doorgaans uit twee elementen: de interface die de verbinding maakt met de computer aan de ene kant en de schijf zelf aan de andere kant.\r\nwat nog wel eens (best wel vaak eigenlijk) gebeurt is dat de interface kaduuk is: de pc signaleert wel dat de interface is aangesloten, maar de interface verbindt niet de hd met de computer, of de interface laat de schijf niet opspinnen.\r\ndat lijkt bij jou ook aan de hand: je krijgt wel het herkenningstoontje maar de hd wordt niet zichtbaar.\r\nje kan dat waarschijnlijk ook constateren als je op veilig verwijderen klikt: daar lees je dan de interface en niet de hd om uit te werpen.\r\nof zoiets bij jouw externe schijf kan weet ik niet, maar als het je lukt om de schijf uit te bouwen en rechtsstreeks op de pc aansluit is doorgaans is de hd nog prima in orde.
Link naar reactie
Ik neem aan,dat je deze aansluit op een USB poort .\nMogelijk staat er nog een windows systeem op of dit is een nieuwe schijf.\nIndien een nieuwe schijf,heeft deze denkelijk een \"Niet toegewezen volume.\nHet makkelijkste is deze eruit schroeven en in een PC op een SATA-poort te hangen.\nDan zal deze wel onder schijfbeheer zichtbaar zijn.\nEventueel is via \"Diskpart \"deze een primaire partitie toe te wijzen en te formatteren.\nMocht je hulp nodig hebben om via diskpart deze te benaderen , laat het dan weten.\nSalut de cuizenier.
Link naar reactie
Vergeef me, ik stel even een vraag welke overbodig kan over komen, maar ik moet hem toch stellen[B]: [/B]je hebt toch wel de juiste voeding aangesloten op de schijf ?\n\n\'[I]Initio Default Controller[/I]\' is overigens de P/S-ATA naar USB adapter in de behuizing, die lijkt dus wel te werken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Let op of die voeding er wel bij hoort. Het kan zijn dat het een goedkoop ding is wat niet de juiste spanning afgeeft. \r\nJe zegt namelijk dat hij het maar op één stand doet.... maar de schijf doet het [I]niet[/I], dus verklaar nader wat het dan wel doet ?\r\n[QUOTE=Anacho;652940]Er zou een adapter bij moeten zitten die het juiste voltage en ampères levert en niet eentje met meerdere keuzes[/QUOTE]\r\nJuist ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...