Ga naar inhoud

Interne harde schijf wordt niet herkend


Aanbevolen berichten

Hej mensen!\r\n\r\nIk heb een probleem met een nieuwe interne harde schijf en ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen :$ De interne harde schijf van mijn computer was defect en hierdoor ben ik genoodzaakt een nieuwe schijf erin te zetten. Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid herkend door mijn moederbord. Heb alles al geprobeerd: diverse sata ports, kabels, bios update, alle controller modi in de bios (IDE, AHCI..), geprobeerd met sata controller driver op usb stick (windows installatie blijft aangeven dat er geen schijf is), en vele fora op internet verder... Het betreft een Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB op een ASRock 970 pro3 moederbord. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt voor de moeite die jullie willen nemen,\r\ngroet Jeroen!
Link naar reactie
Om welke Windows installatie gaat het ?\r\n\r\nHeb je met die driver op de USB stick wel op het juiste moment F6 weten te drukken ?\r\n\r\nHeb je een ander schijf om te proberen ? Nee naar ik aan neem, maar elke schijf is goed genoeg om alleen eventjes te zien of hij herkend wordt, dus is het aan te raden er toch ergens eentje te vinden.\r\n\r\nVorige schijf defect, toch niet dezelfde klacht ?\r\n\r\nAnder SATA kabeltje geprobeerd ? Desnoods even verwisselen met die van je CD/DVD station.... Als er een defect in zit zal je dat natuurlijk merken aan een niet lopende installatie vanaf DVD.
Link naar reactie
Beste Erik,\r\n\r\nbedankt voor je reactie! Met betrekking tot je vragen:\r\n- ik heb het met zowel installatie windows 8 als windows xp geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Heb bij de windows xp installatie op het juiste moment F6 gedrukt, kon de controller drivers ook selecteren (bij beide installaties), maar vervolgens nog geen resultaat. \r\n- ik heb ook de werkende kabels en poorten van beide cd/dvd spelers geprobeerd.\r\n- helaas geen andere schijf om te proberen op dit moment, datzelfde geldt voor een andere pc. Ik ga proberen een computer te vinden. De oude schijf was overduidelijk kapot, tikkend geluid bij het aanzetten van de pc. \r\n\r\nNogmaals dank voor je reactie!!\r\n\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;652897]Om welke Windows installatie gaat het ?\r\n\r\nHeb je met die driver op de USB stick wel op het juiste moment F6 weten te drukken ?\r\n\r\nHeb je een ander schijf om te proberen ? Nee naar ik aan neem, maar elke schijf is goed genoeg om alleen eventjes te zien of hij herkend wordt, dus is het aan te raden er toch ergens eentje te vinden.\r\n\r\nVorige schijf defect, toch niet dezelfde klacht ?\r\n\r\nAnder SATA kabeltje geprobeerd ? Desnoods even verwisselen met die van je CD/DVD station.... Als er een defect in zit zal je dat natuurlijk merken aan een niet lopende installatie vanaf DVD.[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...