Ga naar inhoud

Nieuwe voeding


Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding voor mijn systeem. De fan van de huidige voeding werkt niet meer goed. Veel verstand van voedingen heb ik niet. De huidige voeding is MS/TECH LC/05 BLACK 400W ATX\r\n\r\nIs dit een goeder vervanger daarvoor?\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/product/information/pageBuilder.html?kind=pcBuilder&componentType=required&articleId=985200&className=powerSupply&activeClassName=powerSupply[/url]
Link naar reactie
MS-tech is nou niet bepaald een topmerk. Geef liever iets meer uit voor een goede voeding.\n[url]https://tweakers.net/pricewatch/319915/corsair-builder-cx430-bronze.html[/url]\n\nOverigens zitten in voedingen vaak standaard fans van 80mm. Alleen wil de voedingsstekker nog wel eens afwijken, soms moet je dus wat draadjes aan elkaar solderen.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;652770]MS-tech is nou niet bepaald een topmerk. Geef liever iets meer uit voor een goede voeding.\r\n[url]https://tweakers.net/pricewatch/319915/corsair-builder-cx430-bronze.html[/url]\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor de tip maar deze past in mijn systeem, of zijn er essentiële dingen waarop ik moet opletten.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;652776]Kijk eerst naar de aansluiting op het moederbord .\r\nDan kijken of er een stekker vanaf de huidige voeding bij de Processor geplaatst is.\r\n\r\nAls dat bij de nieuwe allemaal gelijk is hoef je niets te solderen.[/QUOTE]\r\n\r\nEerlijk snap ik er niet veel van, ik dacht dat het gewoon voeding te kopen en alle stekkertjes te verbinden en klaar is kees. Ik ben niet van plan om te gaan solderen ofzo.
Link naar reactie
Als je gewoon een ATX voeding koopt (niet modulair) gaat dat passen, tenzij je pc heel erg oud is. Maar let wel op de kwaliteit. \nGoedkoop is bij een voeding vaak duurkoop.\n\nAls je sata schijven hebt moet je er op letten, dat er aan de voeding ook sata aansluitingen zitten (de huidige allemaal)\nHeb je IDE schijven en dvd spelers (zo\'n brede stekker met veel gaatjes met zo\'n brede platte kabel eraan) moet je er op letten dat de voeding Molez aansluitingen heeft.\nOverigens zijn bijna voor elk voeding probleem verloopjes te koop, dus een miskoop is het niet snel.\n\nNiek
Link naar reactie
Misschien een idee om de oude voeding eerst uit je PC te schroeven en die mee naar de winkel te nemen? Er zijn maar zat onderdelenshops in de echte wereld en als je er weinig verstand van hebt is dat misschien een beter idee dan blind online kopen. Kun je in ieder geval controleren welke aansluitingen je nodig hebt (welke nu in gebruik zijn) en of je nieuwe die ook heeft.\n\nMaar over het algemeen, tenzij je PC echt erg oud is (denk Pentium 4/Athlon64 of ouder) dan moet het sowieso wel passen.
Link naar reactie
>>>>>Als dat bij de nieuwe allemaal gelijk is hoef je niets te solderen.<<<<<<\r\n..\r\nHeb ik gezegd dat iemand moet gaan solderen aan een nieuwe voeding.\r\n\r\nAls ik moet solderen aan een voeding gaat hij wel naar de grote afvalberg.:)\r\n..\r\n\r\nKijk maar eens in Post 2 . \r\nOverigens zitten in voedingen vaak standaard fans van 80mm. Alleen wil de voedingsstekker nog wel eens afwijken, soms moet je dus wat draadjes aan elkaar solderen.
Link naar reactie
En 135, en 140, en 92, vandaar ook het woord vaak ipv. altijd. Maar in budgetvoedingkjes zie je toch meestal 80mm. Maakt voor het verhaal niet uit. Fans in voedingen zijn standaard, maar de aansluiting meestal niet. Soms een tweepolig stekkertje, soms rechtstreeks gesoldeerd. Een standaard fan kost een paar euro, dus als je daarmee het probleem kunt oplossen, scheelt het toch een leuk bedrag.
Link naar reactie
ik heb de Coolmaster M620.\nHeeft veel aansluitingen en ook een grote ventilator.\n\nMaar eigenlijk snap ik het ook niet, voordeligste is even een losse ventilator te kopen, voor een paar euri. Wat hier al eerder is aangegeven.\nIs toch even voordeliger dan een goede nieuwe voeding????\n\nEn als je perse niet wilt of kunt solderen, als de aansluiting anders is.......\nHoef je niet eens handig voor te zijn:\nStekker van de oude ventilator gebruiken door er 10/15 cm. draad aan de laten zitten.\nVan nieuwe ventilator de draad direct achter de stekker afknippen en de draadjes, kaal maken over 1.5 cm.\nVan ieder de gelijke kleuren goed in elkaar draaien.\nStukje isolatieband er een paar keer omheen wikkelen zodat er gaan kale delen zichtbaar zijn. klaar.\nDraad een beetje bij elkaar binden zodat het niet tegen draaiende of hete delen kan komen.\n\nIk soldeer ze netjes en voorzie ze van een stukje krimpkous, maar dat is voor sommigen ook een gedoe.\n\nOf vragen bij de computerboer, of die hem er even in zet, want het is maar 5/10 min. werk. Een beetje service gericht bedrijf doet het gratis, als je met een losse voeding komt.\nHoogstens voor een paar euro arbeid.\nDan zou je voor max. plm. 10/15 euro klaar kunnen zijn. (in een winkel)\nVoedingen kunnen zo lang mee gaan, als de koeling maar goed is.\n\nOp de ventilator zelf staat meestal de blaasrichting, die gaat naar buiten, moet je dus voelen blazen.
Link naar reactie
[QUOTE=hoppeta;652778]Ik ben niet van plan om te gaan solderen ofzo.[/QUOTE]\nDat geeft al aan dat hoppeta niet thuis is in dit soort dingen, het werken op component niveau, en dan zou ik ook echt maar niks doen met het openschroeven van een voeding. Daar staat als het goed is nog steeds een waarschuwing op dat dat niet voor consumenten te openen is. De voeding zelf is een module, en modulair bouwen is daarmee wel mogelijk voor consumenten.\n\nUitwisselen die voeding door hem mee te nemen naar een winkel als voorbeeld, of door een electronica monteur in die winkel een nieuwe ventilator te laten plaatsen.\n\n[quote=burgkop]Op de ventilator zelf staat meestal de blaasrichting, die gaat naar buiten, moet je dus voelen blazen.[/quote]\nDat is summier uitgelegd, \'[I]naar buiten[/I]\' is dan bedoeld als de voeding IN de PC gebouwd zit, een situatie die nog niet bestaat wanneer je de fan nog moet plaatsen :D en de voeding in je handen hebt[B];[/B] voedingen hebben vaak aan de onderkant hun fan, en dan blaast deze naar [I]binnen[/I], voor de voeding zelf gezien dan.\n\nSolderen met twee laagjes krimpkous er over is te doen, maar dan alleen voor een monteur.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;653012]Ik zou de pc, die voorzien is van een voeding, waarin de draadjes met stukjes isolatie band aan elkaar zitten, geen moment meer alleen laten als tie aanstaat.\nVoor 30 euro bezuinigen en een dag later een afgebrand huis hebben..\n\nNiek[/QUOTE]\nTja, dan doe je het niet goed, zit best wel degelijk.\nAls je ze goed in elkaar draait en goed isoleert , kan er niets gebeuren.\nGaat best wel goed hoor, maar solderen heeft natuurlijk altijd de voorkeur voor de techneuten onder ons, dat is logisch.\n\nIk heb al heel wat ventilators vervangen, uiteraard de nette gesoldeerde manier, als het niet paste.\nDan maak je de overtollige draad ook vast aan een koud gedeelte, meestal ergens aan de ventilator bevestiging, zodat het nergens tussen komt.\n\nMaar als iemand die inzichten niet heeft, moet hij uiteraard niet zelf gaan klooien en het uitbesteden.\n\nIk heb overigens ook wel eens, jaaaaren geleden, een computer bij een echte computer zaak gebracht, was wat met Windows 95 waar ik niet uit kwam.\nKreeg ik hem retour, dat werkte weer.\nAlleen bleek de resetknop niet meer te werken, kom je natuurlijk later pas achter.\nVreemd, gebruikte ik altijd.\nToen was ik ook niet zo van openmaken, een computer was een eng ding, vanbinnen.\nToch maar open gemaakt, bleek die draden los getrokken te zijn en en los op het moederbord te liggen.\nWaren geen geïsoleerde schoentjes.\nKijk dan kan je de grootse ellende krijgen :(\nUiteraard is dat niet expres gedaan, maar bewijs het maar.\nDenk je het naar mensen te brengen die er wat van afweten.\nNog mazzel dat ik er achter kwam omdat ik het vaak gebruikte.\nNu overigens nog zelden.:D
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;653023].......................\n\nDat is summier uitgelegd, \'[I]naar buiten[/I]\' is dan bedoeld als de voeding IN de PC gebouwd zit, een situatie die nog niet bestaat wanneer je de fan nog moet plaatsen :D en de voeding in je handen hebt[B];[/B] voedingen hebben vaak aan de onderkant hun fan, en dan blaast deze naar [I]binnen[/I], voor de voeding zelf gezien dan.\n\nSolderen met twee laagjes krimpkous er over is te doen, maar dan alleen voor een monteur.[/QUOTE]\n\nDan moet zo iemand er ook niet aan beginnen, als het allemaal abracadabra is, niet dan?\nWant iedereen (nou, iedereen) weet dat de ventilator naar buiten moet blazen, hoe hij ook zit.:D\nDe lucht gaat de kast uit, zit meestal een rooster waar je het blazen moet kunnen voelen. Ook al is het niet direct bij de ventilator omdat ie aan de onderkant of zo zit.\nDe pijl geeft dan de goede richting aan, als het goed is.\n\n\nHad er een tijd geleden overigens een zooi (kast) ventilatoren gekocht, veel met een ledje, geinig, omdat ze nogal eens stuk gingen, herrie begonnen te maken, terwijl ze niet in het stof stonden te draaien.\nNu draaien ze al weer een paar jaar zonder probleem, zul je altijd zien:D\nDie in de voeding heeft nog geen probleem gegeven.\nMooie voeding overigens met veel aansluitingen, zijn geld wel waard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...