Ga naar inhoud

Opstarten computer


Aanbevolen berichten

Onlangs is mijn computer gerepareerd en meteen geupgrade van vista naar windows 7. De computer werkt weer super alleen het opstarten is een drama. Ik ben er al twee keer mee terug geweest maar iedere keer als ze in de winkel de pc starten doet hij het gewoon. En thuis gekomen helemaal niets. Ik heb de vraag aan de Faqman voorgelegd en deze had het over het bios. ik heb gekeken in het bios maar kan niet echt iets vinden dat niet goed is.\r\n\r\nWat is nu het probleem. Aan mijn computer zitten een aantal usb apparaten aangesloten, waaronder mijn printer, twee externe harde schijven en een dvd box. Normaal gesproken heeft dit altijd gewerkt maar nu moet ik de usb loskoppelen van mijn pc en dan start hij gewoon op. Usb er weer in en klaar is kees, jaja. Maar dat is iedere keer vervelend want de usb zit aan de achterkant van mijn pc.\r\n\r\nWie heeft er voor mij een oplossing zodat ik mijn pc weer normaal kan opstarten?
Link naar reactie
Misschien heb je per ongeluk de boot sector oid op de externe harde schijf gezet tijdens het installeren?\nDan heeft ie de externe schijf nodig om op te starten...\nOf... meer waarschijnlijk...\nde externe harde schijf was de de C schijf en jouw Windows de D schijf... kom je in de winkel zonder USB schijf dan mis je de C-schijf en dan wilt ie niet opstarten...\nDus loop eens na hoe eea hier zit. \nAls Windows op D staat kun je dat niet zomaar een C van maken, bijna altijd een herinstallatie nodig.\nJe zou met een externe partitie manager GParted bijv, wel een hele kleine partitie aan kunnen maken en die later onder windows C proberen te gaan noemen vi schijf beheer door eerst de externe schijf dan een andere letter te geven....\nMaar check eerst of dit verhaal wel klopt....
Link naar reactie
[QUOTE=andreathome;652728]Misschien heb je per ongeluk de boot sector oid op de externe harde schijf gezet tijdens het installeren?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nLees de eerste post even door andreaathome. Hij heeft de pc door een bedrijf laten installeren. Die zetten helemaal niets (per ongeluk) op een externe schijf. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
In het bios staat mijn HD als eerste boot. En de externe harde schijf is gewoon thuisgebleven tijdens de reparatie. Ik denk dat het het beste is om nog een keer terug te gaan naar de winkel en weer het probleem uitleggen. Ik heb dat al een keer gedaan maar dit moet toch te verhelpen zijn? en nu heb ik nog garantie. Trouwens, Thecla is een zij, niet zo heel belangrijk hoor.......
Link naar reactie
[QUOTE=marjan1946;652782]Dag Thecla,\nKoppel de externe hd los van de pc, start de pc op nieuw.\nIs de herstart goed, dan ligt het aan de externe hd of de kabel.\n\nVolgens mij is de externe hd de kwaaie pier.\nJGr. Jan[/QUOTE]\n\nJan: dat was in post 1 al duidelijk. \nNu nog oplossen, want een pc moet gewoon kunnen opstarten terwijl externe hd\'s aan hangen.\n\nGraag even zo\'n thread doorlezen voor je reageert.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...