Ga naar inhoud

Kan AHCI mode niet vinden


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nHeb een SSD aangeschaft, en wil die als opstartschijf gaan gebruiken. Nu probeer ik in mijn bios de Sata mode naar AHCI te zetten, alleen kan ik deze optie nergens vinden. \r\n\r\nDe enige optie die ik zie staan is Raid mode, en die staat standaard op IDE. Het is mogelijk deze naar ahci te veranderen. Er staat overigens 2 keer Raid mode in mijn bios, vlak achter elkaar.\r\n\r\nIk heb een MSI P45 diamond moederbord.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik deze in AHCI krijg zodat ik mijn ssd kan installeren?
Link naar reactie
In het manual staat: [QUOTE]Supports Intel Martix Storage Technology (AHCI + RAID 0/1/5/10)\nby ICH10R[/QUOTE]\nAls je Raid kiest, zorg dan dat er maar 1 HD in de pc zit.\nMaar op zicht is het niet kunnen kiezen van AHCI geen onoverkomelijkheid. Die ssd werkt ook op sata etc. \nAlleen is ie dan een fractie minder snel.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb ook de manual eens gelezen rond RAID, en er zitten twee RAID controllers in; een Jmicron en een Intel.\n\n[B]SATA[/B]\n- 6 SATAII ports by Intel ICH10R\n- 2 SATA II port by Jmicron 363\n- 2 eSATA ports by Jmicron 363\n- Supports storage and data transfers at up to 3Gb/s\n[B]RAID[/B]\n- Supports Intel Martix Storage Technology (AHCI + RAID 0/1/5/10) by ICH10R\n- Supports RAID 0, RAID 1 and JBOD by Jmicron 363\n\nMaar over non-RAID staat niets te lezen.\nIk denk dat je het best de BIOS op defaults kan zetten, en dan de disk(s) aansluiten. De SATA poorten zullen dan denk ik vanzelf de disks als non-RAID zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...