Ga naar inhoud

Maxtor onetouch 4 externe harde schijf


Aanbevolen berichten

Onlangs herkende mijn computer de externe harde schijf niet meer. De motor draait niet meer, maar er is een oplossing. Ikben op zoek naar een identieke harde schijf van \r\n750 GB, liefst ook van het merk Maxtor. Deze mag ook kapot zijn, ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de electronica op de schijf. Deze kan overgebouwd worden op de andere schijf waardoor deze terug draait. Dan heel snel overzetten en dan heb ik mijn gegevens terug.\r\nKan iemand mij hiermee helpen. Het is geen courante capaciteit, dus ik zal een beetje geluk moeten hebben.\r\nAlvast bedankt\r\n\r\nTom
Link naar reactie
Zeker weten dat het aan de fysieke schijf ligt en niet de elektronica van de behuizing? Ik bedoel: heb je de schijf al uit de behuizing gehaald en direct als ware het een interne schijf aangesloten op een computer?\n\nAls je dat gedaan hebt en ook dat niet werkt, dan zou de methode die je voorstelt kunnen werken. Als inderdaad die onderdelen van de schijf stuk zijn. Ik denk wel dat niet alleen de grootte van de schijf overeen moet komen, maar ook het merk en type.\n\nOm achter merk en type te komen moet je de schijf sowieso uit de behuizing halen. Er zal vast een Maxtor schijf van 750 GB in zitten, maar het type kan verschillend zijn bij verschillende onetouch 4 externe schijven.
Link naar reactie
[QUOTE=TVH;652564]Onlangs herkende mijn computer de externe harde schijf niet meer. De motor draait niet meer, maar er is een oplossing. Ikben op zoek naar een identieke harde schijf van \n750 GB, liefst ook van het merk Maxtor. Deze mag ook kapot zijn, ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de electronica op de schijf. Deze kan overgebouwd worden op de andere schijf waardoor deze terug draait. Dan heel snel overzetten en dan heb ik mijn gegevens terug.\nKan iemand mij hiermee helpen. Het is geen courante capaciteit, dus ik zal een beetje geluk moeten hebben.\nAlvast bedankt\n\nTom[/QUOTE]\n\nOnzin, gaat niet werken, doe gewoon wat FooBar schrijft en hang de losse schijf die je uit het externe kastje haalt natuurlijk, gewoon even in je PC met een Stroom en data kabel, en kijk of deze dan nog wel werkt.\n\nEen niet meer werkende externe schijf kan meer dan één oorzaak hebben, zelfs een defecte USB poort kan het probleem, zijn of gewoon de voeding, of voedingskabel. \nDe schijf op zich is meestal niet defect en ook de elektronica op die schijf niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...