Ga naar inhoud

HP 4500g 510g-m Officejet usb en fax probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een [B]HP 4500g 510g-m Officejet[/B] die ik heb willen installeren via USB. Dit is niet gelukt, ik heb m uiteidelijk via Ethernet moeten installeren omdat bij de installering de optie USB niet klikbaar was. ( mijn USB ingang is in orde, gezien usb sticks er gewoon in werken)\n\nNu op de een of andere manier, als er de modem is uit geweest door een electriciteitsstoring of i.d., doet mijn printer het niet meer (iets met en ander IP adres? snap er niets van) dit is dus vreselijk onhandig. Nou zou ik graag begrijpen waarom dit gebeurt en hoe ik dit kan oplossen.\n\nOok zou ik graag uitvinden waarom ik [B]mijn computer mijn printer niet herkent via de USB ingang[/B] en hoe ik dat kan oplossen.\n\nBovendien zit er op mijn printer een[B] fax optie[/B], maar ik heb geen idee hoe ik die kan [B]activeren[/B]. Kan iemand mij adviseren? \n\nIk hoor graag tips!\n\nBedankt!!
Link naar reactie
Welk besturingssysteem heb je? In veel gevallen hoef je niet zelf iets te installeren. USB insteken en klaar. Probeer eventueel een andere USB poort, maar niet die wat er direct naast zit. Dat wil ook wel eens helpen.\n\nDat Ethernet niet lekker werkt zit hem denk ik in het feit dat je de printer geen vast IP adres hebt gegeven.\n\nVoor de fax optie: raadpleeg de handleiding. Als het een zuivere fax is moet je een vaste telefoonlijn in je printer stoppen. Bij voorkeur met een eigen nummer, anders kun je niet meer bellen.
Link naar reactie
Hi Foobar.. ik heb een Windows 7 besturing. En inderdaad met alle andere installaties gaat het vanzelf.. vandaar dat ik het hier zo vreemd vindt misschien is het vanaf de eerste keer mis gegaan. Maar wat ik dan verkeerd heb gedaan is me onduidelijk.. Ik heb de printer al meerdere keren moeten de-installeren en op nieuw moeten installeren ivm met het probleem van de IP.. maar eerlijk gezegd heeft ie vanaf de eerste keer dit probleem vertoond.. Toch vreemd.. Is er een mogelijkheid om de usb voor de printer te resetten ofzo? PS hoe geef je je printer een eigen IP adres?\n\nVoor de fax heb ik het al eens geprobeerd.. telefoon kabel splitten in telefoon en internet en dan de telefoonlijn eerst in de printer en dan naar de telefoon. Maar dat werkte niet... Normaal gesproken moet dat toch kunnen werken ook al heb je geen apart telefoonnummer voor de fax?
Link naar reactie
Het kan zijn dat in Windows iets blijft hangen op USB gebied. Ik heb het volgende ooit geschreven voor Vista in combinatie met USB sticks, maar de werkwijze is vergelijkbaar voor printers op Windows 7: [url]https://docs.google.com/document/d/1h7_h4r_xkhJCdOmK61hwiuxUuW3Oa0f_SG-AOEVFlAw/edit?usp=sharing[/url]\nIn plaats van Schijfstations gooi je dan alles weg onder het kopje Printers en (als je dat hebt) ook IEEE 1284.4-compatible printer.\nWat betreft het kopje Universal Serial Bus-controllers kun je alles weggooien wat lichtgekleurd is.\n\nIP adres vast zetten kan vaak op twee manieren. Soms kan dit vanuit de router, je kunt dan het IP dat de printer nu heeft vastleggen zodat dit niet meer automatisch wijzigt. Het kan sowieso ook via de printer, maar daarvoor moet je dan even in de handleiding kijken. Het is in dat geval ook van belang te weten wat de DHCP-range van de router is, want je moet de printer een IP geven buiten die range, maar binnen hetzelfde subnet. Klinkt ingewikkeld, maar dat valt wel mee en er staan vast handleidingen voor op internet.\n\nDe fax: ja, je kunt die op dezelfde lijn zetten als je vaste telefoon, maar je kunt niet tegelijkertijd faxen en telefoontjes ontvangen. Hou je de fax aangesloten, dan kun je niet meer gebeld worden omdat de fax alle telefoontjes aanneemt.\nAls je een digitale telefoonlijn hebt weet ik niet of je daar over kunt faxen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...