Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ga een webcam monteren in een nestkastje.\r\nOp de draad is een dimmertje gemonteerd.\r\nOmdat ik een verlengsnoer ga gebruiken, heb ik niets aan dat dimmertje.\r\nMijn idee was een dimmertje vlak bij de pc te monteren. Ik heb dus eigenlijk een dimmer nodig met aan de ene kant een usb A stekker en aan de andere kant een usb A contrastekker (b.v. op een draad gemonteerd).\r\nBestaat er zoiets. (Ik heb op het interner niets kunnen vinden).\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nWopev
Link naar reactie
Ik denk dat dat dimmertje bij de webcam een eigen interne draad heeft, en niet (zoals FooBar ook suggereert) de 5Volt van de USB draad dimt. Die camera heeft zelf tenslotte een stabiele 5V nodig.\nZeker weet ik dat niet, maar er lijkt mij geen andere mogelijkheid.\nDus dimmen vlakbij je PC zal niet lukken denk ik, dan draai je de 5 Volt naar beneden.\n\nHet dimmen van LED\'s heeft trouwens niet een dimmer nodig die de [I]spanning regelt[/I], maar door het z.g. \'zener effect\' van de LED\'s (het zijn diodes) is dimmen alleen goed te doen met een [I]stroomregeling[/I].\n\nHet zenereffect houdt in dat de LED\'s bij b.v. 3,0 Volt zeer zwak branden, maar bij 3,2 Volt al hun volle lichtsterkte geven. Met een ouderwetse gloeilamp loopt dat bijna lineair.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...