Ga naar inhoud

Epson printer met communicatie probleem


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik de Epson workforce wf-3520 een all-in-one printer/scanner/kopieer , waar een WiFi optie op zit. De installatie is goed verlopen (drivers ingestalleerd via cd, wat ook de nieuwste drivers zijn). Het probleem zit hem nu toch in de communicatie tussen computer en printer, maar ik begrijp het niet.\r\n\r\nAls ik scan via de software die nu op m\'n pc staat (Win7, 64bit) gaat alles goed, de scan wordt gemaakt en opgeslagen op mijn computer. Er is dus gewoon verbinding/communicatie tussen de apparaten. Echter, als ik vanaf de knoppen op de printer wil scannen, geeft hij een communicatie-error, terwijl mijn pc wel in het lijstje met gevonden apparaten staat. \r\n\r\nDe software heb ik al eens opnieuw geinstalleerd. Herkent iemand dit probleem? Printen gaat overigens foutloos. Het probleem lijkt dus te zijn dat de printer bij wijze van spreke geen initiatief neemt als hij bediend wordt via de knopjes op het apparaat als ik wil scannen. Ik heb al contact gehad via de mail met epson maar het lukt niet.\r\nWie kan mij helpen?
Link naar reactie
Ik heb via de software die op mijn pc staat mijn printer een vast IP adres moeten opgeven en een vast Mac-adres. Volgens het contact wat ik gehad heb met Epson moest de software \"compleet verwijderen en op nieuw installeren. Tijdens de installatie moest ik mijn antivirus en mij firewall uitzetten. Dit heb ik gedaan. het resultaat is nog steeds het zelfde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...