Ga naar inhoud

TV als monitor gebruiken


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik had even een vraag ivm met mijn TV\n\nIk wil de tv graag als monitor gebruiken, zodat ik af en to een film kan zien erop.\n Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste en goedkoopste kan doen.\n\nDe tv heeft alleen Scartuitgangen & s-video:(\nMijn PC beschikt over HDMI & VGA.\n\nnu weet ik niet precies welke soort kabels ik nodig heb, of welke omvormers er nodig zijn. Door Google raak ik behoorlijk in de war:confused:\nHet gaat er dus puur om dat het beeld getoond word, audio is hierbij niet nodig.\n\nZou iemand mij hierover kunnen informeren/adviseren?\n\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Kwestie van de resolutie die naar de tv wordt gestuurd instellen op 800x600. Dan gaat het afspelen van video gewoon prima. Bij breedbeeld video krijg je dan gewoon een zwarte balk boven en onder.\n\nLet met verloopkabels op of die geschikt zijn voor alle computers of alleen specifieke modellen die een s-video signaal op de vga poort kunnen zetten. In geval van dat laatste moet je computer dat ook kunnen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Misschien kijken of je er een tweede video kaartje bij kan prikken waar s video ondersteund wordt. Bij de wat oudere video kaarten zaten deze er vaak op. Misschien marktplaats even checken met een beetje geluk ben je met een €10 klaar. Ik ga er nu voor het gemak uit dat je geen hd video hebt gezien scart en svideo je enige aansluitingen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...