Ga naar inhoud

stroomaansluiting Acer werkt niet


Aanbevolen berichten

Als we het hebben over hetr contactje waar de voeding in gaat ja.\nDie dingen zitten bij Acer vaak op het moederbord gesoldeerd met 5 of 6 punten. \nIk heb een paar keer zo\'n ding vervangen, maar het is een vrij precies karwei.\nDe hele laptop moet uit elkaar, tot je het moederbord in handen hebt. \nHet lastigste is het kapotte contact verwijderen. (Je kunt niet 5 soldeerpunten tegelijk heet maken).\nEen nieuwe zit er vaak zo op.\nBij een gewone computer winkel kan je de contactjes bestellen, als je alle gegevens van de laptop geeft. De prijzen variëren van 10 tot 30 euro ongeveer.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Het lastigste is het kapotte contact verwijderen. (Je kunt niet 5 soldeerpunten tegelijk heet maken).[/QUOTE]\nJe hebt toch wel een goede soldeerzuiger, en daarbij is vaak het probleem dat het contact met het MoBo niet goed is, dus hoef je de soldeerpunten alleen te vervangen en dat kan 1 voor 1. Het vervangen van de plug zelf is vaak niet nodig.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651121]Ik heb zo\'n zuiger ja. Maar die pinnen zitten door het MB heen gesoldeerd. En dat zuigt niet zo gemakkelijk weg. [/QUOTE]\nAltijd eerst zo snel mogelijk, met een bout van vermogen (dat verzekert snelheid) een hoeveelheid [I]vers[/I]e harskern soldeertin toevoegen, dat verzekert een veel beter vloeibaarheid (hars wordt toegevoegd) waarna de tinzuiger echt veel beter werkt.\n\nJe hebt daar bij zo\'n type soldeerpunt wel [I]minstens[/I] 60 Watt nodig.\n\nWel na het toevoegen van soldeertin in de meeste gevallen dat punt eerst af laten koelen voordat je aan het wegzuigen begint om het onderdeel niet te heet te laten worden. Ik voeg altijd eerst elk punt tin toe, en wacht dan een minuutje voor ik ze weer één voor één verhit om af te zuigen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...