Ga naar inhoud

Veel moeite om opgeslagen bestanden op DVD te


Aanbevolen berichten

Ik zit hier in de bieb van de Universiteit en heb met de Pc\'s daar moeite om de bestanden welke ik zelf op de DVD heb gezet, te lezen. \r\n\r\nHij leest de DVD, laat zien wat erop staat en dan bij bv 25% is het bijna onmogelijk om die te kopieren naar de HD. \r\nDe DVD zelf is aan beide kanten bijna niet zichtbaar beschadigd. \r\nWanneer ik een bestandsmap selecteer dan heeft hij echt de tijd nodig om die te lezen. \r\nAl is het maar 1 Mb aan data. \r\n\r\nIs er iets wat je op de dvd kunt doen zodat hij eenmalig beter leest?\r\n\r\nB.v Als je een LP had en je hoorde de krassen door de muzien heen, dan deed je een laagje water op de LP om die tijdelijk niet te horen.\r\n\r\nIs er een trukje om een DVD/CD tijdelijk beter te kunnen lezen? Misschien is het een goedkoop DVD type? De DVD\'s zijn tussen de 2 en 5 jaar oud. Misschien aantasting door zuur?\r\n\r\nAan de hardware v/d PC zal het wel niet liggen. Want ook elders kom ik dezelfde problemen tegen.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Als het maar 1 MB aan data is, dan ben je eigenlijk al gek dat je het op DVD zet - CD is dan ook groot zat. Ik vermoed overigens dat je DVD+/-RW bedoelt? Rewritables worden na verloop van tijd slechter, en als je zegt dat ze al minstens 2 jaar oud zijn, dan neem ik ook aan dat je ze al vaker beschreven en weer gewist hebt? Dat heeft ook invloed.\n\nWater op je DVD gooien zal niet zoveel helpen, nee. Je molt er alleen de PC maar mee, en de DVD zal onleesbaar worden, want water verpest de focus van de laserstraal waarmee gelezen wordt. Het enige dat wel eens wil helpen als de schijf bekrast is, is polijsten, maar je geeft al aan dat dat het niet is.
Link naar reactie
Probeer meerdere mappen uit te lezen, er kan altijd een slecht punt zijn op de schijf welke in de gevoelige laag zit en niet zo maar te zien is.\n\nAls alle data slecht is zou ik (bij belangrijke data) elke map apart proberen over te zetten, zelfs elk bestand apart, individueel aanklikken dus. Het probleem wordt groter wanneer de slechte data een onderdeel is van de MFT, de bestandsgegevens voor die schijf dus.\n\nAls de schijf zelf al bagger is... tja, dan is het dweilen met de kraan open.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;649858]Probeer meerdere mappen uit te lezen, er kan altijd een slecht punt zijn op de schijf welke in de gevoelige laag zit en niet zo maar te zien is.\r\n\r\nAls alle data slecht is zou ik (bij belangrijke data) elke map apart proberen over te zetten, zelfs elk bestand apart, individueel aanklikken dus. Het probleem wordt groter wanneer de slechte data een onderdeel is van de MFT, de bestandsgegevens voor die schijf dus.\r\n\r\nAls de schijf zelf al bagger is... tja, dan is het dweilen met de kraan open.[/QUOTE]\r\n\r\nIk probeer de mappen welke goed zijn te kopieren en vaak zelfs file voor file. Zodra je een file te pakken hebt die niet leesbaar is zit alles vast. Moet je de DVD drive weer openen en de DVD weer inlezen wat ook weer lang duurt. M.a.w. het is een karwei van uren zoniet dagen. \r\n\r\nDaarom hoopte ik dat er een mogelijkheid was om die DVD toch leesbaar te maken. Het zijn geen RW schijven.
Link naar reactie
Bedoel je hiermee [QUOTE]Aan de hardware v/d PC zal het wel niet liggen. Want ook elders kom ik dezelfde problemen tegen.[/QUOTE] elders in de bibliotheek of thuis op de pc?? Overigens zijn bibliotheek PC\'s net als de PC\'s op MBO\'s en HBO\'s gewoon smerig en staan vaak al jaren en jaren te draaien, en omdat een PC vaak bijna een stofzuiger is zou het mij geen wonder lijken of de CD/DVD spelers zijn vanbinnen ook gewoon vies, stof op de lens is vaak al bij een klein stofje funest voor het lezen of schrijven van een CD/DVD.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;649870]Ik vind het sowieso eigenlijk al frappant, dat je je eigengemaakte DVD\'s op de HD van de Universiteitsbibliotheek zou kunnen zetten, of is het ruimte die je beschikbaar is gesteld, prive dus, een lokale \"cloud\" o.i.d.[/QUOTE]\r\n\r\nHD op het systeem welke aan het einde van de dag automatisch weer wordt geleegd.\r\nJe krijgt een gratis dagacount met inlog code en die is tot sluitingstijd geldig, de volgende dag niet meer.\r\nMoet je weer een nieuwe aanvragen is ook gratis (Universiteitsbibliotheek). Deze dag code wordt weer automatisch verzonnen en uitgeprint door het systeem. Is nooit hetzelfde.\r\n\r\nHet is een HD in het netwerk dus niet een HD op de PC zelf.\r\nM.a.w. als je inlogt op een andere PC in de bieb met je dagaccount dan heb je toegang tot alle data welke je die dag op de HD hebt geplaatst, al was het op een andere PC.\r\n\r\nHet probleem doet zich elders op de PC\'s hier in de bieb voor maar ook op PC\'s buiten het gebouw.\r\n\r\n@Joman bedankt doch ik kan hier geen .exe bestanden activeren en thuis heb ik geen windows maar Ubuntu. Ik zal eens vragen of anderen die ik ken zo\'n programmatje hebben.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE]De DVD zelf is aan beide kanten bijna niet zichtbaar beschadigd. [/QUOTE] Als een DVD/CD aan de etiket kant ook maar iets is beschadigd dan kan deze soms helemaal niet meer worden gelezen en soms nog wel in een CD/DVD schrijver maar als er bijvoorbeeld 1 of 2 krasjes op zitten door het etiket heen dan heb je een groot probleem.\nDVD/CD \'s behoor je met de kant welke de DVD/CD lezer/schrijver op het bureau te leggen en niet met het etiket op een bureau of tafel of waar dan ook de dikte tussen het etiket en de beschreven laag is maar een micrometer terwijl de kant welke word gelezen wel een halve mm of meer is.\nAls het overigens een re-writable is of een zelf beschreven CD/DVD dan is de verval groter dan men ooit beloofd heeft (Data op een CD/DVD zou wel 100 jaar mee gaan, niet dus.).
Link naar reactie
[QUOTE=albertos;651027]Bedankt voor alle reacties, doch ik ga eerst de DVD polijsten en als dat niet helpt dan weet iemand hoe je de inhoudsopgave van een dvd kan passeren.[/QUOTE]STOP!!!!\n\n\nEr zijn voldoende programma\'s die een HD/CD/DVD/USB enz kunnen recoveren ik heb even voor je [URL=\"https://www.google.com/search?q=how+to+retrieve+deleted+files&oq=how++to+retrieve&aqs=chrome.1.69i57j0l5.11229j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8\"]geGoogled[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...