Ga naar inhoud

2e Beelscherm Aansluiten


Aanbevolen berichten

Heyy,\nIk wil graag een 2e beeldscherm, hoe dit allemaal geïnstalleerd moet worden is mij aardig duidelijk, het probleem is alleen of mijn videokaart het wel kan draaien. Heb een laptop met een Radeon DUAL Graphics HD 7640G+7470M 1GB (Dit staat op het tekentje dusja...). Ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen. \n\nDan kom ik bij mijn 2e vraag; stel, mijn videokaart is niet goed genoeg. Ik heb ergens wat gelezen over een 2e videokaart, douw je deze gewoon in een usb poort (daar leek het namenlijk op) of moet je hem helemaal inbouwen?\n\nLaat me alles weten wat je hierover weet!\n\nMvG,\n-Bas\n\nEDIT:\nNaast het tekentje staan nog A8 VISION AMD, misschien is dit handig om te weten? weet zelf namenlijk niet superveel van computers af.
Link naar reactie
Iedere computer die de noodzakelijke aansluitingen heeft kan twee beeldschermen aansturen. In ieder geval voor normaal gebruik geeft dat geen problemen. Wil je zware games spelen op twee beeldschermen tegelijk, dan wordt het een ander verhaal. Als het echt serieuze games zijn gaat dat met de grafische kaart(en) die je hebt niet lukken.\n\nIn een laptop kun je geen videokaart inbouwen (vervangen ook niet trouwens). Een extra monitor aansluiten via zo\'n USB-geval kan wel, maar ook dat is niet geschikt voor zware games.\n\nOverigens, dat tweede beeldscherm is een los beeldscherm naast het laptopscherm, toch? Je wil toch niet het laptopscherm en daarnaast nog twee losse beeldschermen. Want dat gaat misschien niet werken. Ookal heb je er wel genoeg aansluitingen voor.
Link naar reactie
Een videokaart over USB is inderdaad wel mogelijk, maar alleen geschikt voor standaard kantoorwerk, dus internet, e-mail, tekstverwerking, dat soort spul. Voor games zijn die bij lange na niet snel genoeg.\n\nThat said, er wordt driftig gewerkt aan connecties waarmee dat wél mogelijk is. Intel is daarvoor Thunderbolt aan het pushen (simpel gezegd een DisplayPort en een PCI-e x2 verbinding in één kabeltje), AMD heeft daarvoor net DockPort aangekondigd, wat vergelijkbaar is, maar USB3 gebruikt in plaats van PCI-e. Beide verbindingen zijn al vele malen sneller als de oude USB2 verbindingen en snellere varianten zijn al in ontwikkeling, dus dan kom je al aardig in de richting van een connectie waar je theoretisch gezien een redelijke videokaart op zou kunnen aansluiten. Geen high-end, uiteraard, maar wel beter als wat er nu is.\n\nOverigens kunnen de meeste AMD kaarten maar maximaal twee schermen aansturen, tenzij je met DisplayPort gaat werken. Als je laptop dus (bijvoorbeeld) een VGA en een HDMI aansluiting heeft, dan kun je er daar maar één van gebruiken, de andere zal niets meer doen.\nThat said, er is een manier om daaromheen te werken, maar dan moet je het scherm van de laptop zélf via de driver uitschakelen en overzetten naar een externe monitor. Dat kan in de meeste gevallen prima, maar daar kom je maar op één manier achter...
Link naar reactie
  • 5 weken later...
[QUOTE=Arjan van de Wetering;651141]Antwoord voor Muhammaet (Misschien even een eigen topic starten): In jouw geval kun je het beste een videokaart in de computer zetten met 2 aansluitingen.......Ik heb nog nooit een kabel gezien die van scherm naar scherm loopt.[/QUOTE]\n\nDa\'s DisplayPort. Die connectie ondersteunt daisy-chaining, wat inhoudt dat, als je systeem en het eerste scherm dat ondersteunen, je het tweede scherm in serie kunt schakelen aan het eerste scherm, en zo verder. AMD ondersteunt dit om een EyeFinity opstelling van 6 schermen te kunnen bouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...