Ga naar inhoud

Hdd maakt lawaai


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\nIk heb hier een hp dx2300 microtower en is gemaakt voor vista.\r\nIk er eerst windows xp opgehad toen haperde de hdd niet.\r\nMaar omdat xp binnenkort stop heb ik er weer vista opgezet.\r\nDe hdd is een maxtor diamondmax plus 9 250gb sata. maar als ik iets download bijvoorbeeld maakt ie een lawaai. hoe zou ik dit kunnen oplossen?\r\nde processor is een pentium d van 2.8 Ghz ik heb ook nog een pentium 4 3 ghz liggen maar ik dacht dat de dual core beter was.\r\nik heb er 2gb ram geheugen in en geen extra kaarten in de pc.\r\nBij prestaties zegt ie bij cpu 100 % hdd 98% ram 49%\r\n\r\nhopelijk weten jullie hoe dat lawaai minder word\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Hallo,\nBedankt back up is niet nodig hij heeft net verse windows vista software. \nstaat nog niks op ben er achter gekomen wanneer hij meer lawaai maakt als ik wifi uit zet zakt de hardeschijf af na 0% meest actieve tijd. ik denk dat het ouderdom is van de hardeschijf binnenkort maar even nieuwe bestellen.\nmaar kom er niet achter wat het van de cpu is ik heb alles afgesloten maar het blijft 100% van maximale kloksnelheid.\nheb de pc helemaal van binnen schoon gemaakt zit niks geen stof meer in processor van nieuwe koelpasta voorzien.
Link naar reactie
Nu nog de punten en de komma\'s in het verhaal zodat het leesbaarder is.\n\nAls je taakbeheer opstart (CTRL+ALT+DEL) indrukken, dan kan je bij het tabblad processen zien welk proces die 100% veroorzaakt. \nVergeet niet, dat een net geïnstalleerde pc met Vista, W7 of W8 gelijk gaat indexeren en defragmenteren op zo\'n schijf, als je er niet mee bezig bent.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik meen dat maxtor schijven ook wel akoestisch in te stellen zijn. Meer ratelen met wat hogere snelheid, of minder ratelen en een wat lagere snelheid.\n\n[url]http://www.overclock.net/t/12994/info-acoustic-management-for-maxtor-drives[/url]\n\nLink loopt daar dood, maar dit is volgens mij dezelfde:\n[url]http://www.chip.de/downloads/Maxtor-amset-utility_29715725.html[/url]
Link naar reactie
[quote]denk ik ook pc start niet meer op en bij aanzetten tikt hij alleen maar[/quote]\nDaarom zei ik ook om vlug te backuppen. Bij Maxtor weet je nooit hoe lang ie dan nog mee gaat. Soms is het herstarten van de pc al teveel.\nMaar gelukkig hoefde je niet te backuppen en doet je nieuwe schijf het weer goed.\n\nMocht je ooit weer een nieuwe schijf gaan aanschaffen zou ik eens gaan denken aan een ander merk zoals Western Digital, Samsung of Hitachi. Want helaas is Seagate na de overname van Maxtor ook wat minder geworden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...