Ga naar inhoud

Het USB-apparaat wordt niet herkend


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb nu al een aantal maanden een nieuwe computer, alleen heb ik er een probleem mee waardoor ik de computer al die niet nog niet heb gebruikt. Ik krijg constant een melding dat het USB-apparaat niet wordt herkend, en het is zeer irritant, vooral omdat dit probleem de ene keer vaker lijkt voor te komen dan de ander.\r\n\r\nafbeelding van de melding die de computer geeft. dit is geen directe screenshot van de melding, maar een afbeelding gevonden via google, om beter te laten zien om welke melding het gaat\r\n\r\n[img]http://i.imgur.com/fv1nYgn.jpg[/img]\r\n\r\nom gelijk wat meer informatie over mijn systeem te geven...\r\n\r\nProcessor: Intel Core i7 4770K Boxed\r\nMoederbord: Gigabyte GA-Z87X-D3H\r\nVideokaarten: 2x Gainward GeForce GTX 770 2GB Phantom\r\nInterne harde schijf: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB\r\nBehuizing: Corsair Carbide 500R Black\r\nBesturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)\r\nProcessorkoeling: Scythe Mugen 4 PCGH Edition\r\nIntern Geheugen: Kingston HyperX KHX16C10B1RK2/16X\r\nOptische drive: Samsung SH-224DB Zwart\r\nSSD: Samsung 840 EVO 250GB\r\nMonitor: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart\r\nToetsenbord: Logitech G510s Gaming Keyboard\r\nMuis: Sharkoon DarkGlider\r\n\r\neerst dacht ik, het komt omdat ik verlengkabels voor de USB gebruik. de kabels die ik hiervoor gebruik zijn \r\n[url]http://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1182683/usb-30-verlengkabel-professioneel.html[/url]\r\nik heb er daar 2 van, één voor het toetsenbord en één voor de muis. ik heb meerdere USB poorten geprobeerd op de computer.\r\n\r\nmaar als ik de toetsenbord en muis direct aansluit op de computer, krijg ik alsnog het probleem. dus dan dacht ik, mischien ligt het aan de software voor beide apparaten. dus één voor één de software voor de toetsenbord en muis verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, de ene keer zonder de muis software, de andere keer zonder toetsenbord software, en dan geen van beiden, maar nee, alsnog krijg ik de melding.\r\n\r\ndus op naar het volgende, nu maar eens proberen met mijn oude toetsenbord en muis die totaal geen problemen gaven met mijn oude computer. weer alles geprobeerd, met verlengkabel, zonder verlenkabel, er is geen software nodig voor mijn oude toetsenbord en muis, dus ging ik maar de oude toetsenbord en muis combineren met de nieuwe toetsenbord en muis, maar nee, constant krijg ik nog steeds die melding.\r\n\r\nook heb ik geprobeerd alles te updaten wat te updaten viel, maar dat heeft ook niet mogen baten.\r\n\r\nje zou nu zeggen, waarom negeer ik gewoon de melding dan niet? nou, dat is omdat de melding de ene keer constant naarboven komt, met gevolg dat ik bij bepaalde spellen constant de melding moet wegklikken en constant het geluid van de melding moet aanhoren, maar de andere keer komt het maar af en toe naar boven, dus er zit totaal geen regelmaat hierin. het is mij ook opgevallen dat wanneer dit gebeurt, dat de computer inderdaad de verbinding met de apparaten verliest, dit is mij opgevallen omdat de instellingen van mij Logitech G510S constant werden gereset, waardoor de lichten constant aan/uit gingen.\r\n\r\nnu moet ik ook hierbij zeggen dat ik de computer niet zelf heb gebouwd, maar door een computerwinkel in elkaar heb laten zetten. natuurlijk heb ik contact opgenomen met de winkel, maar die zeggen dat het aan de toetsenbord en muis moet liggen en dat ik contact moet opnemen met de leveranciers van die producten. zelf zit ik aan te denken dat de USB poorten gewoon niet goed zijn aangesloten, maar omdat ik zelf niet zo goed ben qua computer hardware/software weet ik dit dus niet zeker.\r\n\r\nvandaar deze topic, om aan jullie te vragen, of jullie ook denken dat het gewoon aan de USB poorten ligt, en niet aan de toetsenbord en muis. als jullie er ook grotendeels mee eens zijn dat het aan de USB poorten ligt, dan ga ik met de computer gewoon naar een andere computerwinkel om de computer daar te laten checken. want ik wil onderhand gewoon de computer beginnen te gebruiken zonder dat ik die melding de hele tijd krijg.\r\n\r\nnu zal jullie een bepaald aantal dingen wel vreemd vinden lijken, en het enigste wat ik daarop kan zeggen is dat ik autisme heb, en daardoor bepaalde beslissingen heb genomen wat een ander normaal niet zou doen. sommige van jullie zouden de computer allang naar een ander hebben gebracht, maar ik heb geprobeerd om het probleem zelf in die tijd op te lossen, zonder succes, en aangezien ik nog een goede laptop had heb ik die gewoon gedurende die tijd gebruikt, maar zoals ik zonet al zegde, ik wil onderhand de computer gaan gebruiken en heb dus besloten om anderen voor hulp te vragen.\r\n\r\ndus eigenlijk het enigste wat ik van jullie vraag is of jullie ook denken dat het aan de USB poorten ligt.\r\n\r\nalvast bedankt voor jullie tijd
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;648887]Chipset driver downloaden bij de moederbord fabrikant . en installeren\r\n\r\n..[url]http://www.gigabyte.com/support-downloads/support-downloads.aspx[/url][/QUOTE][QUOTE=Niekie30;648895]Dat moederbord heeft ook nog een extra usb 3 driver nodig.\r\n[url]http://www.gigabyte.co.nl/products/product-page.aspx?pid=4518&dl=1#driver[/url]\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik heb deze drivers geinstalleerd\r\nIntel Management Engine Interface: 9.5.15.1730\r\nIntel INF installation: 9.4.0.1027\r\nIntel USB 3.0 Driver: 2.5.0.19\r\n\r\nen na het installeren van deze drivers en het opnieuw opstarten van Windows krijg ik gelijk de foutmelding weer
Link naar reactie
Zijn er meldingen in Apparaatbeheer, en zo ja, kijk onder de \'Eigenschappen\' van het (onbekende) apparaat of er \neen apparaat-ID te vinden is, en of er vermeld wordt om wat voor een soort apparaat het gaat.\n\nGa ook even naar de Windows update site, en kijk of er nu (na het installeren van die drivers) nog iets geupdate wordt.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;648928]Zijn er meldingen in Apparaatbeheer, en zo ja, kijk onder de \'Eigenschappen\' van het (onbekende) apparaat of er een apparaat-ID te vinden is, en of er vermeld wordt om wat voor een soort apparaat het gaat.\r\n\r\nGa ook even naar de Windows update site, en kijk of er nu (na het installeren van die drivers) nog iets geupdate wordt.[/QUOTE]\r\n\r\ner is inderdaad een melding van \"Unknown Device\" in het apparaatbeheer. deze \"Unknown Device\" verschijnt pas in het apparaatbeheer na de eerste foutmelding. ik heb zonet een tijd de computer getest nadat ik alles had ge-update in Windows Update wat je maar kon updaten, en de foutmelding bleef een lange tijd weg, maar na een uur kwam die toch terug, en natuurlijk meerdere keren achter elkaar. dat de melding nu langer weg blijft geeft mij nog niet veel hoop omdat het ook zo maar weer een keer kan beslissen om na een minuut al na het opstarten te komen...\r\n\r\nik heb wat screenshots genomen van de \"Unknown Device\" in het apparaatbeheer, ik wist niet precies waar ik op moest letten dus heb ik maar meerdere screenshots genomen van wat mij wel mogelijk belangrijk kon zijn...\r\n\r\n[IMG]http://i.imgur.com/RowWEte.jpg[/IMG]\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;648929]Je moederbord heeft USB 2 en USB 3 poorten. Sluit TB en Muis eens aan op USB 2. Zelf krijg ik ook weleens zo\'n melding als ik een externe HD aansluit op een usb 3 poort.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik heb al meerdere keren tussen de USB 2.0 en 3.0 proberen te switchen, de ene keer de toetsenbord daar en de muis daar, de andere keer zus en zo, maar dat heeft allemaal niet mogen bate.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;648937][url]http://www.gigabyte.com/support-downloads/support-downloads.aspx[/url]\r\n\r\nga nu die drivers bijwerken op de moederbord site.[/QUOTE][QUOTE=Yusunoha;648927]ik heb deze drivers geinstalleerd\r\nIntel Management Engine Interface: 9.5.15.1730\r\nIntel INF installation: 9.4.0.1027\r\nIntel USB 3.0 Driver: 2.5.0.19[/QUOTE]\r\n\r\ndie heb ik dan toch al geupdate? of kijk ik naar de verkeerde drivers?
Link naar reactie
Jawel, kijk maar op het plaatje, er is een \'[I]Unknown device[/I]\' en dat is een Universal Serial Buscontroller, waarvoor\nWindows blijkbaar geen driver kan vinden. Een heel algemeen ding, dus nu vraag ik me af of er niet iets anders in \nWindows is wat er voor zorgt dat de driver niet te vinden is.\n\nWil je op dat \'[I]Onbekende apparaat[/I]\' rechtsklikken, en het stuurprogramma (driver) updaten, en als Windows dan \nvraagt hoe, dan geef je aan dat jij zelf aanwijst waar het stuurprogramma staat. Wijs dan naar \'C:\\Windows\\Inf\'.\nAls dat niet werkt, doe dan hetzelfde, maar wijs naar \'C:\\Windows\\winsxs\' [I]ALS [/I]die map bestaat.\n\n(Je plaatjes zijn te breed, please vervang ze door [B]max. 820 pixels[/B] breed. Hoogte is niet erg)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;648948]Jawel, kijk maar op het plaatje, er is een \'[I]Unknown device[/I]\' en dat is een Universal Serial Buscontroller, waarvoor\r\nWindows blijkbaar geen driver kan vinden. Een heel algemeen ding, dus nu vraag ik me af of er niet iets anders in \r\nWindows is wat er voor zorgt dat de driver niet te vinden is.\r\n\r\nWil je op dat \'[I]Onbekende apparaat[/I]\' rechtsklikken, en het stuurprogramma (driver) updaten, en als Windows dan \r\nvraagt hoe, dan geef je aan dat jij zelf aanwijst waar het stuurprogramma staat. Wijs dan naar \'C:\\Windows\\Inf\'.\r\nAls dat niet werkt, doe dan hetzelfde, maar wijs naar \'C:\\Windows\\winsxs\' [I]ALS [/I]die map bestaat.\r\n\r\n(Je plaatjes zijn te breed, please vervang ze door [B]max. 820 pixels[/B] breed. Hoogte is niet erg)[/QUOTE]\r\n\r\nis dit beter? \r\n\r\n[IMG]http://i.imgur.com/RowWEte.jpg[/IMG]\r\n\r\nik kan anders ook wel de directe link naar de screenshots plaatsen.\r\n\r\nik heb ook geprobeerd wat je voorstelde, en op mijn computer waren beide mappen te vinden, maar bij elke map kreeg ik dit te zien\r\n\r\n[IMG]http://i.imgur.com/koRVRku.png[/IMG]
Link naar reactie
Ja veel beter maar je oude plaatjes staan er nog, ik bedoelde dat je die beter kan vervangen door iets\nwat niet zo breed is. Het probleem is namelijk dat als een plaatje breder dan 820 pixels is, iedereen\nmet 1024 monitor instelling zich een ongans scrolt om elke regel tekst in de breedte te kunnen lezen, omdat\nde hele pagina zich aan die breedte aanpast.\n\nWat Windows daar meldt moet ik even overdenken....\n\nIs er onder de detail-tab nog meer te lezen, zoals \'Apparaatinstantie-id\' ?
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;648954]Kijk toch nog eens op de moederbord site of er nog iets te halen valt.[/QUOTE]\r\n\r\ndit zijn de drivers die ik nog niet heb gedownload en geinstalleerd die op de gigabyte website staan\r\n\r\nRealtek HD Audio Driver: R3.78\r\nIntel LAN Driver: 18.5\r\nIntel SATA Preinstall driver: 12.8.0.10\r\nIntel USB 3.0 Driver: 2.5.0.19\r\nIntel VGA Driver: 15.33.9.64.3355\r\n\r\nen volgens mij hebben die niets te maken met mijn problem
Link naar reactie
Ja veel beter :D maar je oude plaatjes staan er nog, ik bedoelde dat je die beter kan [I]vervangen[/I] door iets \r\nwat niet zo breed is. Het probleem is namelijk dat als een plaatje breder dan 820 pixels is, iedereen \r\nmet 1024 monitor instelling zich een ongans scrolt om elke regel tekst in de breedte te kunnen lezen, omdat \r\nde hele pagina zich aan die breedte aanpast.\r\n\r\nWat Windows daar meldt moet ik even overdenken....\r\n\r\nIs er onder de detail-tab nog meer te lezen, zoals \'Apparaatinstantie-id\' ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;648956]Ja veel beter maar je oude plaatjes staan er nog, ik bedoelde dat je die beter kan vervangen door iets\r\nwat niet zo breed is. Het probleem is namelijk dat als een plaatje breder dan 820 pixels is, iedereen\r\nmet 1024 monitor instelling zich een ongans scrolt om elke regel tekst in de breedte te kunnen lezen, omdat\r\nde hele pagina zich aan die breedte aanpast.\r\n\r\nWat Windows daar meldt moet ik even overdenken....\r\n\r\nIs er onder de detail-tab nog meer te lezen, zoals \'Apparaatinstantie-id\' ?[/QUOTE][QUOTE=erikdenhouter;648959]Waarom niet ? En dan speciaal voor Intel USB 3.0 Driver: 2.5.0.19 ?\r\n\r\nUSB heeft een Controllerdriver nodig, en dat kan zeker die USB 3 driver zijn hoor. ( Bij \'[I]Unknown Device[/I]\' staat: [B]U[/B]niversal [B]S[/B]erial [B]B[/B]uscontroller)[COLOR=\"White\"]\r\n.[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\naah excuses, het is al zolang geleden dat ik zelf 1024 gebruikte dat ik daar al niet meer aan dacht.\r\n\r\nen nogmaals excuses, ik heb per ongeluk de verkeerde regel overgekopieerd, ik bedoelde deze drivers\r\n\r\nRealtek HD Audio Driver: R3.78\r\nIntel LAN Driver: 18.5\r\nIntel SATA Preinstall driver: 12.8.0\r\nIntel® Rapid Storage Technology: 12.8.0.1016\r\nIntel VGA Driver: 15.33.9.64.3355\r\n\r\nde USB 3.0 driver was de eerste driver die ik had gedownload van gigabyte :rolleyes:\r\n\r\nhelaas ben ik op het moment niet bij de computer, dus zal ik morgen pas bij het apparaatbeheer kunnen kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...