Ga naar inhoud

externe schijf niet meer zichtbaar


Aanbevolen berichten

Oke: trek beide stekkertjes van de schijf. Kijk of er aan de zijkant of achterzijde van de case (omhulsel van de schijf) nog schroefjes zitten en draai die los.\nKijk ook of het printplaatje (dat groene plaatje) nog met schroefjes vast zit en schroef die ook los.\n\nNu zou je de harde schijf uit de case moeten kunnen trekken. \nHet printplaatje moet je nu los kunnen maken van de externe schijf. \n\nZet de pc eerst uit en koppel de 220 kabel af.\nDan open je je pc. Als het een normale pc is, kan je (als je ervoor zit) de linkerzijde los schroeven, door 2 schoefjes aan de achterzijde van de pc in de rand los te maken. Heel soms is het de rechterzijde maar dat zie je vanzelf.\n\nLeg de pc eventueel op de nog gesloten zijkant.\n\nIn de pc zit (meestal) bovenin een dvd speler. (maak anders even een foto en plaats die) . Als daar dezelfde stekkertjes aanzitten, als nu (intern) aan je externe schijf, (dus 2 van die platte sata stekkertjes) maak je die los van de dvd speler en koppel je ze netjes aan de oude externe schijf.\n\nDan start je de pc weer op. (de zijkant kan je er wel even aflaten, als er geen kinderen in de buurt zijn) en kijk je of je de harde schijf weer kunt benaderen.\n\nDuidelijker kan ik het niet uitleggen.\n\nNiek
Link naar reactie
Niekie enorm bedankt voor deze uitvoerige en heel duidelijke uitleg. Een kind zou de was moeten kunnen doen ...!!!! Alleen ik heb een all-in one pc en aarzel nog of en zo ja hoe ik die kan openmaken. Ik denk dat ik wacht op hulp van een vriendje die er wel verstand van heeft, maar die komt voorlopig niet ( want ik woon in Spanje)\r\nIs er nog iets anders dat ik kan proberen, zonder nou direct m\'n beeldscherm/computer open te moeten maken ? Zal wel niet hè ?\r\nGroet\r\nTroef
Link naar reactie
[QUOTE=troef;648488]Alleen ik heb een all-in one pc en aarzel nog of en zo ja hoe ik die kan openmaken.[/QUOTE]\r\n\r\nZo\'n all in one pc moet je niet open maken. Eigenlijk is het een soort laptop, die zou je voor dit soort doeleinden ook niet open maken. Veel te veel werk om het weer in elkaar te krijgen en veel te veel risico dat er bij het open maken iets af breekt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...