Ga naar inhoud

externe schijf niet meer zichtbaar


Aanbevolen berichten

Mijn PC ( Windows 7) ziet na een verhuizing de externe harde schijf ( Dane-elec, 500 gb)\r\nniet meer en is dus niet meer toegankelijk.\r\nNu staat mijn hele collectie films en audio er op en ben ik dus behoorlijk gedupeerd.\r\nIs er nog iets aan te doen ? Overigens blijft het probleem ook bestaan als de schijf op een andere pc wordt aangesloten.\r\nHeeft iemand een oplossing ?\r\nTroef
Link naar reactie
Hier kan je Ubuntu (Linux) douwnloaden. [url]http://www.ubuntu.com/download/desktop[/url]\n\nBrandt dat op een cd/dvd als image start daar je pc mee op. (Dus vanaf de cd opstarten) Kies [B]niet [/B]voor installeren, maar voor Ubuntu uit proberen. \nDan kan je kijken of dan de hd wel wordt gezien. (weinig kans schat ik in) \n\nAls ik het hier lees, hoort er trouwens een cd bij die harde schijf, tenminste als het de Dane Elec So Smart 500G is. \n\nLees deze anders eens door: [url]http://forum.fok.nl/topic/1131551[/url]\n\nEn anders: de schijf uit de case halen moet niet zo moeilijk zijn.\n\nNiek
Link naar reactie
Met Ubuntu is het niet opgelost; verder heb ik op de site van Dane-Elec gezien dat het een Plug & Play schijf is ,dus geen installatie cd ( Dane-Elec 500 GB , 3.5¨, SATA , \" So Ready\".)\r\nBlijft over het \"uibouw\" verhaal; Graag wat uitleg : zit er in de behuizing een kabeltje om hem met de PC te verbinden ? of .....???\r\nGroet Troef
Link naar reactie
[QUOTE=troef;648141]Met Ubuntu is het niet opgelost; verder heb ik op de site van Dane-Elec gezien dat het een Plug & Play schijf is ,dus geen installatie cd ( Dane-Elec 500 GB , 3.5¨, SATA , \" So Ready\".)\r\nBlijft over het \"uibouw\" verhaal; Graag wat uitleg : zit er in de behuizing een kabeltje om hem met de PC te verbinden ? of .....???\r\nGroet Troef[/QUOTE]\r\n\r\nIn d behuizing zit een klein printplaatje waar de harde schijf aan zit. \r\n\r\nAls je in de buurt van Westland woont kan je me een persoonlijk bericht sturen. Ik probeer vaker harde schijven te recoveren en heb daar ook speciale programma\'s voor. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Het is de bedoeling dat je je PC openmaakt, en daar direct vandaan een loshangende voedingskabel aansluit, en de andere connector met een extra SATA kabeltje op het moederbord prikt in een leeg SATA connector. Net als je systeemschijf al zit.\r\n\r\nJe zou hem b.v. ook kunnen plaatsen op de al aanwezige kabeltjes voor je CD/DVD drive. De drive functioneert dan niet meer, maar het is maar voor de tijd dat je data kan overzetten. \r\nTenzij je het op DVD wil branden natuurlijk, maar daar is het wel veel data voor.
Link naar reactie
Kunnen jullie me alsjeblieft in \"lekentaal\" uitleggen wat nu te doen ?\r\nVoor jullie info : ik heb nu de voedingskabel en datakabel weer op de originele plek aangesloten ?! ( zie foto) Wat doe ik nu met de platte zwarte SETA kabel en stekker met platte rode kabel. Ik begrijp ook niet wat ik nu met de pc moet doen.\r\nGroet Troef
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...