Ga naar inhoud

USB kabel naar TV


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[IMG]http://i43.tinypic.com/2cnv66p.png[/IMG]\r\n\r\nVakantiefoto\'s staan op mijn PC (Windows 7) \r\nAls ik nu een USB-kabel (zie bijg. foto) van mijn PC naar TV aansluit, krijg ik\r\n\"geen foto\'s\" te zien op het TV scherm.\r\n\r\n(Wel weet ik, dat kan is foto\'s op een USB stick zet en in de TV-USB aansluiting doen).\r\n\r\nWat doe ik fout?\r\nof kan dit helemaal niet. ?\r\n\r\nGroeten, Atlanta
Link naar reactie
De reden dat dit niet werkt is simpel - er zijn twee \"standen\" voor een USB aansluiting.\n\nIn de eerste is het apparaat waar de kabel aan zit, een slim apparaat. Het zal dan ook verwachten dat als je een USB apparaat aansluit, het zich voorstelt zodat de juiste drivers opgezocht kunnen worden, het apparaat geïnstalleerd wordt en het daarna gebruikt kan worden. Je kunt hier dus van alles aan hangen, van een externe schijf tot een toetsenbord en van een muis tot een compleet video-capture apparaat.\n\nAan de andere kant heb je \"domme\" aansluitingen. Die zijn puur bedoeld zodat het apparaat waar die aansluiting aan zit, contact kan maken met een \"slim\" apparaat. Het enige dat het domme apparaat dan doet is melden wat hij is, en dan de rest aan het slimme apparaat overlaten. Hij spreekt verder maar één taal, en dat is die van een harde schijf. Dit zie je op, jawel, externe schijven, maar ook mediaspelers, MP3 spelers en andere apparaten die eigen opslag bevatten en dus als zodanig aan een PC kunnen worden gekoppeld.\nDit verschil zie je extra duidelijk op sommige media-spelers. Die hebben soms twee USB-aansluitingen. Eén daarvan is bedoeld om het ding aan een PC te hangen, en is dus een \"domme\" aansluiting. Over die poort doet de media speler niets anders dan roepen \"ik ben een externe schijf\". Verder doet het ding daar niets.\nEr zit echter een tweede poort op, en die gebruik je als je vanaf een USB-stick dingen náár de mediaspeler wilt kopiëren of direct afspelen. Die poort doet het omgekeerde - de speler gaat dan luisteren of het aangesloten apparaat zich netjes voorstelt. Die poort kun je niet gebruiken om het ding aan de PC te hangen. Veel Mede8ter spelers maken dit onderscheid.\n\nWat jij nu probeert is twee slimme apparaten koppelen. De TV verwacht een domme schijf of USB-stick, en verwacht dus dat als er iets op de USB poort wordt aangesloten, dat zich netjes aanmeldt.\nJe PC doet dat echter ook, het verwacht een seintje dat er een schijf of stick is aangesloten, zodat dat apparaat gebruikt kan worden.\nJe ziet wat er gebeurt - beide apparaten gaan nu zitten wachten tot de ander zich voorstelt, wat niet gebeurt, en dus gebeurt er helemaal niets. Er zullen ongetwijfeld programma\'s zijn waarmee je je hele PC zich als \"domme\" USB stick kan laten aanmelden, maar ik denk dat een simpel USB-stickje veel eenvoudiger is.
Link naar reactie
Ik weet het niet, maar ik heb hier een USB Link-kabel liggen, en als ik daar 2 pc\'s mee aan elkaar koppel, kan ik zo op de andere pc kijken en bestanden overhalen.\nHeb geen idee of dat voor de tv ook zou kunnen werken.\n\n[url]http://www.gttkc.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=523&zenid=9ivjjnvrcrj29110ag4674kco7[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;643152]Ik weet het niet, maar ik heb hier een USB Link-kabel liggen, en als ik daar 2 pc\'s mee aan elkaar koppel, kan ik zo op de andere pc kijken en bestanden overhalen.\nHeb geen idee of dat voor de tv ook zou kunnen werken.\n\n[URL]http://www.gttkc.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=523&zenid=9ivjjnvrcrj29110ag4674kco7[/URL]\n\nNiek[/QUOTE]\n\nNee, want voor dit ding moet je aan beide kanten drivers installeren. En daar komt dan weer het verschil tussen een TV en een PC uit. Beide zijn in principe wel \"slimme\" apparaten, maar de PC is toch stukken slimmer als je TV. Die laatste heeft alleen standaard drivers voor opslag over USB aan boord, vandaar dat USB sticks en externe schijven werken, maar je kunt er ook niet zomaar een wifi-stickje in frotten. Als dat al kan, dan werkt het alleen met bepaalde types.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...