Ga naar inhoud

Video software programma's(kwaliteitsverlies)


Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,\r\n\r\nIk hoop dat jullie mij kan helpen.\r\n\r\nNadat ik speciaal voor de vakantie een nieuwe JVC Everio HD camera heb gekocht wil ik dmv een video software-programma een mooie compilatie maken. Ik heb meerdere proefversies van Magix, Corel, Adobe ect geprobeerd maar bij allen gaat het beeldkwaliteit zwaar achteruit. \r\n\r\nDe videobestanden zijn op de laptop opgeslagen als AVCHD-bestanden en dan is het beeld TOP!\r\n\r\nWat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Sta er niets van te kijken dat de proefversies geen HD beelden kunnen exporteren. Ze moeten op de één of andere manier zeker stellen dat je de volledige versie koopt, en dit zou een mooie zijn. Je kunt alle opties testen, maar om het daadwerkelijk te gebruiken moet je de portemonnee trekken.\n\nDe enige andere optie die ik kan bedenken is dat de proefversies niet de juiste codecs meeleveren. Je zult waarschijnlijk een H.264 encoder nodig hebben, maar het kan zijn dat die in de proefversie niet inbegrepen is.
Link naar reactie
Al decenia lang word ons voorgeschoteld dat we video films kunnen maken met de PC en al even lang gaat het mis zelfs met de meest dure en uitgebreide programma\'s.\nTelkens weer blijkt de snelheid van de computer de boosdoener te zijn, ja ook nu weer met I5 en I7 is het probleem niet opgelost.\n\nProbeer eens [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/movie-maker#t1=overview\"]Live Movie Maker[/URL] van Microsoft.\n\nVerder lees jezelf zoveel mogelijk in bijvoorbeeld [URL=\"http://www.videofilmer.nl/verhalen/digitaal/avchd.php\"]hier[/URL] wat betreft de AVCHD bestanden en [URL=\"http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php\"]hier[/URL].\n\nDenk eraan het is niet iets van een avondje video\'s monteren en renderen, een klein filmpje kan al gauw een week duren.\nZorg er in elk geval voor dat je de originele AVCHD twéé maal op slaat op je PC op aparte schijven en dat je altijd dezelfde kopie gebruikt om mee te werken, maak ook zeker je camera schijfjes niet te snel leeg.\n\nZat er overigens bij de camera geen DVD waarop proefversies van pakketten of eigen bewerkingssoftware van JVC?\n\n[URL=\"http://www.winxdvd.com/how-to-convert/avchd-to-mp4-converter.htm\"]Ook is eerst omzetten naar MP4 een optie en weer niet gratis[/URL]
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie!!\r\n\r\nIk wilde dit keer juist de portemonnee trekken maar om de juiste beslissing te kunnen maken heb ik eerst de verschillende proefversie uitgeprobeerd. De ene programma levert slechter beeldkwaliteit dan de ander.\r\nMovie maker van Microsoft heb ik als eerste geprobeerd maar dat is echt drama. Dat programma (of mijn laptop) is dan echt heel traag.\r\nBij de camera zat een dvdtje bij maar dat programma heeft niet zoveel funties als de rest.\r\nHaha ja klopt je maakt inderdaad niet even 1 2 3 een filmpje.. ik heb misschien wel 2 weken het filmpje bewerkt... dus de schrok was groot toen ik het op tv zag!\r\n\r\nEn juist bij de proefversies staat ook wel vermeld dat alles in HD en te branden is op blu-ray... zal het helpen als ik het filmpje op een blu ray disc brandt? Een H.264 encoder.. hoe kom ik daar aan:S\r\n\r\nZojuist filmpje geconverteerd naar mp4.. dat levert helaas zelfs slechter beeldkwaliteit.
Link naar reactie
Hoe heb je het filmpje in de eerste plaats op tv bekeken? De computer via HDMI aan de tv gekoppeld, een dvd gebrand, of nog anders?\n\nIn het bijzonder als je voor de dvd-optie hebt gekozen: dvd is niet in HD, maar ongeveer een kwart daarvan. Dan is het niet zo gek dat het er slecht uit ziet!\nBluray is wel in HD.\n\nEen H.264 encoder hoort gewoon meegeleverd te zijn met de software die je gebruikt. Dat komt aan de orde als je het bewerkte filmpje naar een bestand wil wegschrijven.
Link naar reactie
Ik heb het filmpje via Corel Videosoftware bewerkt en daarna op een dvd gebrand.. maar... in het Corel programma nam het beeldkwaliteit al sterk af voordat ik een dvd had gebrand.\r\n\r\nDus als ik een videobestand via microsoft media player afspeel dan krijg ik goede kwaliteit maar als hetzelfde bestandje dus open via Corel software en dan al in het Corel progamma afspeel dan is het beeldkwaliteit al afgenomen voordat ik het heb bewerkt en heb gebrand op een disc.
Link naar reactie
Daar ben ik weer... vraag me niet hoe maar ik ga de goede kant op.. in het video software programma heb ik aantal instellingen aangepast. Echter houd ik nu 1 \"obstakel\" in het beeld houden. Vooral bij objecten die gefilmd zijn die \"strepen\" bevatten, denk dan aan bijvoorbeeld een hoog gebouw, een gestreept overhemd of een strandstoel die in de verte staat, is het beeld \"trillerig\" en niet zuiver.. wie kan me helpen met het laatste zetje????\r\n\r\nAlvast bedankt! :)
Link naar reactie
Ik denk dat je daar achteraf niet veel meer aan kunt doen anders dan met een bepaald effect de trilling te verzachten.\nFilmmakers houden met dit soort effecten al rekening tijdens het filmen.\nIk zat eigenlijk te denken aan [URL=\"http://www.oembit.com/software/Adobe-Creative-Suite-6-Master-Collection.html\"]Adobe CS5.5 Master Collection[/URL] maar alleen met dat programma ben je er niet zoals je wel kunt zien en lezen op de Adobe site maar ook op de [URL=\"https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PQHB_enNL539NL539&ion=1&ie=UTF-8#newwindow=1&safe=off&rlz=1C1PQHB_enNL539NL539&sclient=psy-ab&q=videobewerking%20fora&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=84fe5a8c307af357&ion=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.47810305,d.d2k&biw=1920&bih=955\"]fora over videobewerking[/URL].
Link naar reactie
Twee dingen:\n\nHD film wordt tijdens het bewerken in het bewerkingsprogramma vaak ik lagere kwaliteit weergegeven. Het programma reageert dan sneller en heeft minder geheugen nodig.\n\nDe uiteindelijke kwaliteit zie je pas na het renderen: de film wordt dan naar een bestand of schijf geschreven. Over DVD\'s had ik al gezegd dat je daar geen HD kwaliteit mee krijgt. Als je naar een bestand wegschrijft is de instelling voor bitrate van belang. Hoe hoger des te beter de kwaliteit, maar ook des te groter het bestand.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Probeer je gedachten in deze eens om te gooien, Je kunt van een VW beatle nooit geen Ferrari maken hoeveel geld en tijd je er ook aan besteed. Met een niet professionele videocamera en niet professionele videobewerkingssoftware kun je nooit geen professionele video maken hoe goed jij je best ook doet en hoeveel geld je er ook aan besteed. Professionele video maken doe je met professionele videocamera en professionele videobewerkingssoftware en dat kost professioneel geld, zo rond de 500.000 euro plus vele honderden uren draai, knip en plakwerk. Maak met je JVC Everio HD camera mooie opnames, bewerk deze dmv de meegeleverde video software-programma\'s een mooie compilatie en sla dit op als AVCHD-bestanden, brand de video in AVCHD-bestand op 1 of eventueel meerdere DVD\'s of op een grote USB stick.\nDe meer je gaat converteren des te slechter word de kwaliteit, niet doen dus hang gewoon je laptop met HDMI aan je TV of plaats de USB stick in je TV indien mogelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...