Ga naar inhoud

me eigen site maken


Aanbevolen berichten

Hallo ik wil me eigen site maken is het strafbaar om \r\ntemplatemonster.com gekochte templates te verkopen op eigen site\r\nwant [url]www.zign.nl[/url] d/oett dat ook\r\nAls ik kijk naar [url]http://www.zign.nl[/url] zie ik allemaal items van templatemonster\r\ndoen hun iets illegaals of iets graag hup
Link naar reactie
[SIZE=2]Ik verwacht dat zign.nl gewoon een overeenkomst heeft met templatemonster.com om in Nederland die betreffende templates te mogen verhandelen. Ze zullen inderdaad echt geen 35.000 licenties hebben afgesloten, nee. Dacht je dat een gemiddelde softwareverkoper elke licentie die hij in huis heeft, ook tegen de retail-prijs gekocht heeft en voor elk daarvan apart een licentie heeft afgesloten? Nee, dat is een contract dat hij met de maker van die software afgesloten heeft. Hij zal echt wel bij moeten houden hoeveel exemplaren hij uiteindelijk verkoopt, en hij zal per exemplaar een bedrag moeten betalen.\n\n Als jij datzelfde gaat doen maak je je schuldig aan het schenden van auteursrecht. Ik betwijfel of handel in illegale software in dit geval opgaat, want het gaat niet direct om een programma, maar om een ontwerp. Dat ontwerp is echter per definitie beschermd door auteursrecht en als jij dat vervolgens gaat verspreiden (je hoeft het niet eens te verkopen, gewoon ter download aanbieden is al voldoende) dan krijg je dus met de auteurswet te maken.\n \nIn dat geval gaat immers de thuiskopie niet op – die zou je nog wel kunnen aanvoeren als je voor eigen gebruik die template downloadt, maar als je die vervolgens weer verder verspreidt of zelfs gaat verkopen, dan ben je een misdrijf aan het plegen. Als templatemonster.com daarachter komt (en houdt er rekening mee dat zign.nl hen dat ook makkelijk kan doorgeven als je in hun vaarwater gaat zitten) dan kunnen ze je aanklagen wegens schending van hun auteursrecht, en dat gaat heel veel geld kosten.\n \n\n Simpel gezegd, als jij muziek van iTunes downloadt, denk je dat je er dan mee wegkomt om zelf een muziekwinkel te starten en die bestanden daar voor de helft van de prijs op iTunes te gaan verkopen? Dit is exact dezelfde situatie. Apple laat geen spaan van je heel als je dat probeert...[/SIZE]
Link naar reactie
Is niks illegaals als je even de \"Disclaimer\" \"templatemonster en Zign\" leest dan kom je op beide sites de eigenaar tegen, namelijk \"Copyright © 2003-2013 Jetimpex, Inc and Jetimpex, LP. All Rights Reserved. Payments are performed by Jetimpex, LP.\" \n\n\"Alle op de website van Zign vermelde producten en/of diensten worden door JetImpex Inc (een vennootschap gevestigd in New York, Verenigde Staten) aangeboden.\"\n\nAls je overigens op een eigen website ook deze Templates wilt verkopen dan moet je contact opnemen met JetImpex Inc via één van de adressen op [URL=\"http://www.templatemonster.com/contact_us.php\"]hun site[/URL].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...