Ga naar inhoud

Automatisch sterkste signaal pakken


Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met een extra wireless accesspoint (een oude router). Dit werkt prima, maar niet geheel naar wens.\n\nWij hebben achter in de tuin een overkapping met schuur, het accesspoint hangt in de schuur.\nAls ik onder de overkapping ben, zit ik nog net binnen het bereik van de router. Als ik bijna onder het accesspoint zit blijf ik gekoppeld met de router\n\nIk zou graag willen dat op het moment dat het signaal van het accesspoint sterker is dan die van de router mijn telefoon of laptop overschakelt naar het sterkste signaal. Nu moet dat handmatig.\n\nRouter (DHCP aan):..........Naam_001............kanaal 12\nAccesspoint (DHCP uit):... Naam_002............kanaal 6
Link naar reactie
Voor zover ik weet stel je altijd één netwerk in als \"voorkeursnetwerk\" dat, indien beschikbaar, gebruikt wordt. Ook al zijn andere netwerken in de buurt sterker.\n\nProbleem hier is dat je inderdaad twee netwerken naast elkaar hebt draaien, waardoor je dus niet automatisch overschakelt. Door de verschillende namen en kanalen ziet je apparaat het ook echt als twee aparte netwerken. Kwestie van beiden dezelfde naam en kanaal geven en dan moet het weer goed gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...