Ga naar inhoud

Netwerkkabel


Aanbevolen berichten

Heb even een vraag over netwerkkabels.\r\n\r\nik ga binnen kort verhuizen en ik wil dan in mijn nieuwe huis meteen goeie netwerkkabels aanleggen.\r\nIk zat zelf te denken om cat 7 kabels te kopen zodat ik meteen klaar ben voor de toekomst.\r\nEen collega kwam met het volgende aan en zij dat dit wel een hele goeie kabel is.\r\n\r\n[URL=\"https://netwerkproducten.com/webshop/cat-7-s-ftp-100-meter-p-2440-vid-2629.html#description\"]https://netwerkproducten.com/webshop/cat-7-s-ftp-100-meter-p-2440-vid-2629.html#description[/URL]\r\n\r\nHeb er zelf niet al te veel verstand van dus zou ik graag wat advies willen hebben.\r\n\r\nJB
Link naar reactie
Lijkt mij ook een goede kabel, ik kom alleen geen Cat7 wandcontactdoos. patchpannel of keystone tegen op deze site. Vanuit de toekomstvisie snap ik Cat7, momenteel heeft het geen meerwaarde. \n\nTer info: ik heb zelf recent Cat6 aangelegd. Ik heb niet het idee dat dat over 10 jaar hopeloos ouderwets is.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Klopt, ik heb toevallig van de week twee kabels hier in huis gelegd. Bij elkaar al 32 meter. En dan heb ik nog geeneens zo\'n heel groot appartement. Een kabel ligt achter de plint en maakt daardoor een hele omweg. De ander ligt door de buis van de telefoonkabel; op zich de kortste weg naar de tv, maar toch van de ene kant van het huis naar de andere.\n\nIk heb hier voor cat6 gekozen voor de vaste computer met een gigabitkaart en cat5e voor de laptop die aan de tv hangt (en al wat ouder is en maar op 100 mbit gaat). Cat5e kan in principe ook gigabit aan, maar dat heb ik nu niet nodig plus ik had die kabel nog liggen.\n\nWaarom geen cat7? Tegen de tijd dat dat relevant wordt ben ik waarschijnlijk verhuisd. Plus 1 Gbps is meer dan rap genoeg. Internetverbindingen van meer dan 1 Gbps zijn hoogst onwaarschijnlijk, en dan moet je ook nog eens een harde schijf hebben die dat bij kan houden. Dus waar heb je dan 10 Gbps voor nodig? Dat lijkt me meer iets voor backbone verbindingen van bedrijfsnetwerken tussen routers en servers. Niet iets voor thuis.\n\nIk zou dus even naar de prijs kijken. Cat6 is ruim voldoende. Verder is UTP normaal gesproken goed genoeg en heb je geen STP of FTP kabel nodig. Als cat6 UTP dan de helft of meer goedkoper is dan cat7 zou ik voor cat6 gaan. Tegen de tijd dat cat7 relevant wordt, wordt dat soort kabel ook een stuk goedkoper. Je kunt dan altijd nog besluiten om voor hardware waarvoor dat relevant is de cat6 te vervangen door cat7. Met de cat6 trek je de cat7 er dan makkelijk doorheen.\n\nNog een gouden tip voor het trekken van kabels: doe geen moeite met een trekveer. Zet de stofzuiger op een kant van de buis en laat een touwtje er van de andere kant doorheen zuigen. Gebruik het touw om de uiteindelijke kabel te trekken. Touw indien nodig aan het uiteinde eerst pluizig maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...