Ga naar inhoud

WiFi code onjuist


Aanbevolen berichten

Ik was gister bij mn vriendin, en ik zou de laptop van haar zusje opnieuw instaleren. Dat is gelukt, maar toen ik vervolgens verbinding met de WiFi wou maken, zei de laptop dat t wachtwoord fout was.\r\n\r\nIk heb met mijn telefoon toen de verbinding verbroken en weer opnieuw verbinding gemaakt met datzelfde wachtwoord, maar op mijn telefoon krijg ik wel gewoon verbinding.\r\n\r\nAls ik op de laptop verbinding wil maken zegt hij eerst : \"Geef de achtcijferige pincode die op de router staat\". Op de router staat echter geen 8cijferige code, enkel het wachtwoord voor de WiFi. Ik kan daarna op een optie \"Of log in met een andere beveiligingscode\" drukken, en daar voer ik dan dat WiFi wachtwoord in, maar vervolgens zegt ie dan dat de beveiligingscode onjuist is.\r\n\r\nWie zou hier de oplossing op weten?\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
[QUOTE=ajaxh00lig4n;638441]Ik was gister bij mn vriendin, en ik zou de laptop van haar zusje opnieuw instaleren. Dat is gelukt, maar toen ik vervolgens verbinding met de WiFi wou maken, zei de laptop dat t wachtwoord fout was.[/QUOTE]\r\n\r\nZijn alle drivers van de laptop geïnstalleerd?\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb met mijn telefoon toen de verbinding verbroken en weer opnieuw verbinding gemaakt met datzelfde wachtwoord, maar op mijn telefoon krijg ik wel gewoon verbinding.[/QUOTE]\r\n\r\nIs de SSID wel de juiste waar je op inlogt?\r\n\r\n[QUOTE]Als ik op de laptop verbinding wil maken zegt hij eerst : \"Geef de achtcijferige pincode die op de router staat\". Op de router staat echter geen 8cijferige code, enkel het wachtwoord voor de WiFi. Ik kan daarna op een optie \"Of log in met een andere beveiligingscode\" drukken, en daar voer ik dan dat WiFi wachtwoord in, maar vervolgens zegt ie dan dat de beveiligingscode onjuist is.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je bekabeld aansluiting met de router kunt maken dan kun je via het menu in de router er achter komen wat de beveiligingscode is en deze overnemen.\r\nAls de router overigens een router van de provider is, KPN, Het Net enz dan staat er wel degelijk de 8 cijferige op.
Link naar reactie
Probeer je op de laptop via een tool verbinding te maken of via de Windows WLAN autoconfig?\n\nTik eens \" services.msc \" in de balk boven start en kijk of de WLAN service automatisch start. Zo niet stel dat dan in met een rechtklik > eigenschappen en start opnieuw op. \nProbeer dan nog eens om verbinding te maken, via het icoon rechtsonder op de taakbalk.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...