Ga naar inhoud

trage internetsnelheid met repeater


Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\n\r\nik heb een probleempje met mijn draadloos netwerk, ik woon in een pand uit de jaren 30 waar mijn bovenste verdieping twee etages boven begane grond is. Ik woon op de tweede en vierde verdienping.\r\nUiteraard wil ik ook op de vierde verdieping (slaapkamers) ook normaal draadloos internet hebben.\r\nIk heb een router van D-link die met utp aan mijn modem verbonden is.\r\nZoals geschreven, de vierde verdieping geeft een dusdanig slecht signaal dat deze regelmatig helemaal wegvalt waar je regelmatig moet lezen als iedere zoveel minuten (variërend van 3 tot 15 minuten verlies van signaal).\r\nAangezien ik nog een tweede draadloos router had liggen heb ik als eerste geprobeerd een tweede router in mijn netwerk op te nemen als beschreven in het stickie topic alhier (2 routers in 1 netwerk).\r\nHelaas kwam dit er kort gezegd op neer dat ik nu boven wel een redelijk signaal had maar beneden zo goed als niet meer. Ik denk dat ik alles geprobeerd heb wat er op internet te vinden is maar niets werkte.\r\nVia via kreeg ik te horen dat ik de repeater van Fritz moest proberen en dat heb ik vandaag dan ook gedaan.\r\nResultaat, een redelijk tot goed signaal door het hele huis. Probleem opgelost zou je denken.\r\nMaar nee hoor, nu is mijn downloadsnelheid teruggevallen van constant 48MBPS naar 1,2 MBPS.\r\n\r\nIk weet niet meer wat ik nog moet doen, het lijkt me toch niet onmogelijk wat ik wil. Gewoon draadloos internet door mijn hele huis met een goede snelheid zodat ik overla films kan streamen vanaf mijn NAS.\r\n\r\nIemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de genomen moeite,\r\n\r\nJan-Willem
Link naar reactie
In één van je vorige topics (die je overigens niet afmaakt) ben je in het bezit van een Experiabox van KPN. \nAls je die nog steeds hebt, dan heb je nu 3 routers achter elkaar staan?\nVerder is het onder andere van de specificaties van elk onderdeel van het netwerk afhankelijk hoe je uiteindelijke snelheid op een 4e verdieping is.\n\nZijn de routers en de Fritz allen voorzien van de IEEE 802.11 N of AC specificatie dan zou je redelijk moeten uitkomen boven.\nMaar ook afstand kan van invloed zijn op de snelheid. \nMuren\nDe belasting van het netwerk en het modem door anderen.\n\nWil je een redelijke garantie voor goede snelheid, trek dan wat UTP kabel door het pand en hang er op elke verdieping een goed accespoint aan. \n\nNiek
Link naar reactie
Excuses voor die vorige, door verhuizing niet meer aan gedacht.\r\nHeb nu een UPC modem met een D-link router (en de Fritz nu dan erbij).\r\nBen van de week even bezig geweest met alle instellingen na te lopen en gelijk te zetten. Snelheid is wel wat beter geworden maar nog niet wat ik wil, ik haal nu maximaal 35 Mbit terwijl ik een 60 Mbit abo heb.\r\nIk heb UTP kabel naar boven liggen naar alle slaapkamers, wat zou je me aanraden om aan te schaffen qua accespoints? of moet ik het accepteren zoals het nu is.\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Als het puur over het streamen van films gaat, moet je (nog niet) aan draadloos beginnen. Voor HD beelden is dit te traag.\nVerder heeft de snelheid van je abo (60Mbit) daar niets mee te maken. \nDeze vraag: [QUOTE]Zijn de routers en de Fritz allen voorzien van de IEEE 802.11 N of AC specificatie dan zou je redelijk moeten uitkomen boven.[/QUOTE] Is nog even niet beantwoord.\n\nDraadloze snelheid is afhankelijk van de langzaamste standaard in je netwerk. Zijn alle apparaten voorzien van de \"N\" standaard dan moet dat theoretisch 150 Mbit/s kunnen halen. \nIs één app. in de serie voorzien van de \"G\" standaard, val je voor het totale wifi netwerk terug naar 54 Mbit/s.\n\nVideostreamen zou ik altijd bedraad via UTP doen.\n\nNiek
Link naar reactie
Powerline zou ook sneller moeten zijn dan WiFi\r\n\r\nmeer info: [url]http://www.routercenter.nl/powerline-adapter-kopen[/url] \r\n\r\nAls je een setje koopt is het wel aan te raden om voor minstens 500 Mbit/s\r\n\r\nHoud er wel rekening mee dat in oude huizen de beloofde snelheid niet gehaald zou worden (ivm. oud elektriciteitsnet)\r\n\r\nOok is het zo dat de beloofde snelheid van de fabrikant vaak lager uit zal vallen.
Link naar reactie
@niekie30 Net even nagekeken, alles heet N standaard behalve één laptop. Houdt dit in dat ik nu alles op lage snelheid heb of gaat alles op hogere snelheid behalve op die laptop?\r\n\r\nBen niet blij met je opmerking over draadloos streamen van films, dat is nou juist wat ik wil. Kan het wel goed gaan met accespoints? ik heb al een kabel naar boven liggen maar wil liever niet kabels naar laptop of mediaplayer hebben. (heb al een hele verbouwing achter de rug waarbij zoveel mogelijk dor de muren is gegaan behalve kabels naar de slaapkamers)\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Nee hoor. Alleen die ene laptop zal dan een langzamere verbinding hebben. Dat wil zeggen, als je daar vanaf een film streamt, je dus wel van die langzamere verbinding gebruik maakt. (Het wordt op het N netwerk dan nooit sneller vanaf die laptop)\n\nOver draadloos streamen lees ik erg veel klachten. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Door m\'n hele huis ligt Cat 6 kabel. \n\nDan zou powerline (500) nog een oplossing kunnen zijn. (ook geen ervaring mee) \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...