Ga naar inhoud

Windows thuisgroepen over range extender


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\n\nIk had thuis een normaal netwerkje. Los tp-link routertje in de meterkast, pc (win 7) en laptop (win 8.) draadloos verbonden en een thuisgroep ingesteld waarover ik bestanden en printers deelde. Het probleem was dat de laptop boven slecht bereik had. Dit heb ik opgelost door een [URL=\"http://www.netgear.nl/home/products/wireless-range-extenders/wn2000rpt.aspx\"]Netgear extender[/URL] er tussen te zetten, die ik draadloos verbind met de router, en draadloos met de laptop. Na enkele problemen loopt de verbinding nu als een zonnetje, en heb ik veel beter bereik.\nDe computers kunnen elkaar nu alleen niet meer zien via de thuisgroep, maar nog wel via het netwerkonderdeel in verkenner.\nOpvallend is wel dat ik, als ik de laptop rechtstreeks verbind met de router, de pc beneden nog de thuisgroep niet ziet.\n\nHoe kan ik dit oplossen?\n\nOud:\n\nLaptop\n|\n|\n|\n|\n|\nRouter---------PC\n\nNieuw:\n\nLaptop\n|\n|\nExtender\n|\n|\nRouter---------PC
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638322]Hoe is de range extender geconfigureerd?\n\nIk zou beginnen om alle pc\'s laptops uit de thuisgroep verwijderen. Dan op bijv. de W7 pc een nieuwe thuisgroep aanmaken. Vervolgens maak je de andere apparaten weer lid van de nieuwe werkgroep.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nHallo Niek,\nIk heb alle computers uit de thuisgroep verwijderd, en een nieuwe aangemaakt, terwijl alle twee de computers op het oude netwerk zaten. Zo gauw als ik de laptop op het nieuwe netwerk zette (dus via de extender) konden de computers elkaar niet meer zien...\n\nWaar ben je precies in geïntresseerd over de instellingen van de extender?\nIk heb in de router alle draadloze apparaten een vast IP adres gegeven, op basis van het MAC adres. Deze instellingen neemt de extender automatisch over. Dit werkt goed. (DHCP van extender is uitgeschakeld)\nMijn Router heeft geen Wifi beveiligingscode, maar apparaten worden toegestaan op basis van het mac adres (Dit vanwege een vorige computer die de WPA code niet wou onthouden). De Extender heeft wel een WPA code. De extender wordt toegelaten door de router. De extender heeft de mac-blokkering niet aanstaan.\n\nP.S.\nAls dat mogelijk is, wil ik zo min mogelijk veranderen aan het netwerk, want behalve de thuisgroepen loopt het nu allemaal heel soepel... Als het niet anders kan is het een ander verhaal natuurlijk, maar oplossingen binnen windows hebben mijn voorkeur.
Link naar reactie
Poeh hey... da\'s verre van een normaal netwerkje. \n\n\nAls dat (geen WPA) over een \"vorige computer\" ging, zou ik beginnen om de router nu op fabriek instellingen terug te zetten. Hierdoor zal de mac filtering niet meer actief zijn. Hierna stel je het wifi in met wpa2/AES, een ssid en een netwerk sleutel.\nAls dat in de lucht is, ga je de Extender opnieuw instellen, met de zelfde netwerknaam en de zelfde sleutel. \nIk heb al menig extender geïnstalleerd, maar hoefde nooit dhcp uit te zetten, want volgens mij blijft de router ip adressen uitdelen. Maar dat kan in jou geval aan het merk/type extender liggen.\n\nVerder zou ik nu bij alle pc\'s de tcp/ip instellingen op \"automatisch een ip adres laten toewijzen\"zetten. \n\nLet wel, het is niet verkeerd om met vaste ip\'s te werken, maar welke zin heeft het? \n\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niek,\n\nIs er ook een oplossing waarvoor ik niet het netwerk hoef te normaliseren?\nWant aangezien beide computers gewoon verbinding hebben met de router, en de wijzigingen alleen in de beveiliging zitten en hoe er IP adressen uitgedeeld worden, lijkt mij dit niet de oplossing.\nDaarnaast, voordat de extender geïnstalleerd is werkte de thuisgroep wel, dus over een router die vaste IP adressen hanteerde en mac filtering had. Dit netwerk loopt nu prima zo, en ik wil het graag zo houden.
Link naar reactie
[QUOTE]Zo gauw als ik de laptop op het nieuwe netwerk zette (dus via de extender) konden de computers elkaar niet meer zien...[/QUOTE]\nDeze struikel ik een beetje over. \n\nVaak als je dit verschijnsel tegenkomt, is de oorzaak dat de extender ook een ip adres uitdeeld. Maar dan zou je een melding over een ip conflict moeten krijgen en de verbinding van de andere pc\'s weg moeten vallen.\n\nIs er in de extender iets in te stellen over delen binnen thuisgroepen.\n\nKan je in de logboeken van Windows (Windows toepassingen) kijken of je daar meldingen tegen komt over dhcp?\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638506]Deze struikel ik een beetje over. \n\nVaak als je dit verschijnsel tegenkomt, is de oorzaak dat de extender ook een ip adres uitdeeld. Maar dan zou je een melding over een ip conflict moeten krijgen en de verbinding van de andere pc\'s weg moeten vallen.\n\nIs er in de extender iets in te stellen over delen binnen thuisgroepen.\n\nKan je in de logboeken van Windows (Windows toepassingen) kijken of je daar meldingen tegen komt over dhcp?\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIn het logboek systeem van de windows logboeken kwam ik de volgende meldingen tegen:\nDHCPv6-clientservice is gestart\nDHCPv4-clientservice is gestart\nDHCPv6-clientservice is gestopt. Waarde shutdown-vlag is 1\nDHCPv4-clientservice is gestopt. Waarde shutdown-vlag is 1\n\nkun je hier iets mee?\n\nExcuses trouwens voor de late respons steeds... Kennelijk werken de email notificaties niet zoals het hoort... Ik zal de instellingen nog eens nakijken...
Link naar reactie
Het probleem met de mail notificaties is na enige tijd hedenmiddag opgelost.\n\nIk vermoed verder dat deze DHCP meldingen te maken hebben met het vaste ip adres dat je de laptop hebt gegeven. Het ding vraagt een ipadres aan, aan de router en krijgt dat niet, omdat dhcp daar is uitgeschakeld.\nKijk anders even op de pc beneden die ook een vast ip heeft, of deze meldingen daar ook voor komen, bij het opstarten.\n\nDit gaat een beetje boven mijn kennis. Ik heb wel ervaring met \"normale\" op dhcp werkende netwerkjes, maar ken deze melding geheel niet.\nIk kan er overigens ook weinig concreets over vinden.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...