Ga naar inhoud

Nog een een php vraag.


Aanbevolen berichten

Bedankt voor de hulp bij mijn vorige php probleem, ik heb dat opgelost, maar niet met javascript, maar met curl. (ik snap geen bal van javascript).\n\nMaar nu, het is mij dus gelukt om een url met een php script te laten checken, en tegelijk de url door te sturen naar een php script die het bestand moet downloaden, en daar gaat het mis. Voordat ik gebruikmaakte van mijn curl script om de info van de formulier door te sturen naar mijn 2 scripts, en dus alleen de info doorstuurde naar mijn download script, kon ik gewoon heel simpel een mp3 muziekje downloaden, maar nu, download hij niet het bestand maar geeft hij een hele lange lijst met rare tekens(zoiets als je een mp3 bestand opent met kladblok^^)\n\nHier is de download php code(gedeeltelijk), let niet op de echo, had ik nodig om te zien of de formulier->php script uberhaupt werkte: \n[PHP]\n\nelseif($downloadtype == \'music\' and $downloadtype !== \'movie\')\n{\necho \"Using music option for download!!!

\";\nheader(\'Content-Description: File Transfer\');\nheader(\'Content-type: audio/mpeg3\');\nheader(\'Content-disposition: attachment; filename=\'. $url);\nreadfile($url);\n}\n[/PHP]\n\nIk zou graag willen weten waarom dit niet werkt, en hoe ik dit wel kan laten werken nattuurlijk. Ook wil ik niet dat als u een suggestie geeft van een andere code dat ik niet snap wat er bedoelt wordt met die code, dus ik wil het zo basic mogelijk houden als het kan.\n\nEdit: de download url die ik gebruikte: [url]http://freedownloads.last.fm/download/494669779/Calgary.mp3[/url]\n\n(het is niet een illegaal muziekje)

Link naar reactie
[QUOTE]kon ik gewoon heel simpel een mp3 muziekje downloaden, maar nu, download hij niet het bestand maar geeft hij een hele lange lijst met rare tekens(zoiets als je een mp3 bestand opent met kladblok^^[/QUOTE]\n\nGelukkig heb ik meer verstand van verz......... maar toch even dit, als je een tekst file krijgt dan word het mp3 bestand uitgelezen met een tekst programma als bijvoorbeeld kladblok, de fout zit denk ik in de manier van uitlezen van het script (header(\'Content-type: audio/mpeg3\');) moet het Content-type niet anders worden omschreven bijvoorbeeld alleen audio? Ofwel de ontvangende computer kent de extensie mpeg3 niet maak er daarom eens gewoon mp3 van zoals het algemeen word gebruikt.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638293]Gelukkig heb ik meer verstand van verz......... maar toch even dit, als je een tekst file krijgt dan word het mp3 bestand uitgelezen met een tekst programma als bijvoorbeeld kladblok, de fout zit denk ik in de manier van uitlezen van het script (header(\'Content-type: audio/mpeg3\');) moet het Content-type niet anders worden omschreven bijvoorbeeld alleen audio? Ofwel de ontvangende computer kent de extensie mpeg3 niet maak er daarom eens gewoon mp3 van zoals het algemeen word gebruikt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een lijst gebruikt met zogenaamde mime types die gebruikt worden voor de contentype header: [url]http://www.webmaster-toolkit.com/mime-types.shtml[/url] , geen van allen werkte, en toevallig gebruikte ik in het begin ook audio/mp3, maar dat werkte later ook niet meer. Ik zal wel nog een keer proberen, zover er nog geen oplossing is....\r\nBedankt voor de reactie trouwens.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...