Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk vind XBMC een mooi programma.\r\nEn heb er met nu al een tijdje mee gestoeid.\r\nNu sinds dit weekend meteen xtreamer ultra 2 deluxe waar xbmc op staat geinstalleerd.\r\n\r\nVoorheen stonden de films op een portable schijf hangend aan een laptop die altijd aan moest staan.\r\nIk wilde daar vanaf.\r\n\r\nDus ook een synology nas aangekocht.\r\n\r\nWaar ik tegenaan blijf lopen is dat films soms dubbel in mijn bibliotheek staan.\r\nEerst dacht ik dat dit kwam, omdat die portable schijn nog wel eens afgekoppeld werd en dat hij misschien daarom opnieuw gaat zoeken.\r\n\r\nMaar op de NAS staan ze vast in 1 map genaamd films.\r\n\r\nHoe voorkom ik dat de films dubbel staan in de bibliotheek?\r\n\r\nNiet meer automatische scannen? Anders scannen(instellingen) Films anders opslaan?\r\nIk heb films is iso/video-ts/mkv/mp4. Iedere film een andere map?\r\nOf maakt dit niet uit?\r\n\r\nIk heb dit weekend wat af zitten googlen en er staat genoeg.\r\nToch ben ik niet uitgekomen.\r\n\r\nAndere XBMC gebruikers hier ervaring mee en de oplossing gevonden?\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Als je de films echt fysiek dubbel hebt in twee verschillende locaties die je aan XBMC hebt toegevoegd dan komen de films dubbel in de lijst. Daar kun je dan niks aan doen, anders dan de dubbele films weggooien.\n\nAls je de films verplaatst hebt en daardoor nu links naar niet-bestaande locaties in je XBMC lijst hebt staan is daar wel een oplossing voor. Onder Settings en dan Library kun je kiezen voor de optie Clean Library. Dan wordt voor ieder item in je library gecontroleerd of het nog bestaat en niet bestaande items worden er uit gehaald.\n\nAls je de films wel dubbel wilt bewaren, haal dan één van de locaties uit de lijst met mappen die XBMC moet doorzoeken. Daarna de library cleanen.
Link naar reactie
Hallo Foobar\r\n\r\nSorrie voor de wat late reactie.\r\nIk had geen melding gehad.\r\n\r\nAlle films staan staan op 1 plaats op de NAS.\r\nIn XMBC is er dus 1 koppeling naar die map.\r\n\r\nZondag stonden 3 of 4 films er weer dubbel in.\r\nVerwijderd en hopen dat het nu netjes blijft.\r\n\r\nIk heb scannen bij het opstarten uitgeschakeld.\r\n\r\nZondag liepen wel aan tegen films waarbij geen filminfo gevonden werd.\r\n(scraper moviemeter)\r\nSoms kon dit opgelost worden door een typefoutje te corrigeren of een jaartal of een aparte map aan te maken.\r\n\r\nMomenteel nog 3 films geloof ik die geen film info hebben terwijl de omschrijving conform moviemeter is.\r\n\r\nTerwijl bijv de video app van synologie de film wel voorziet van info.\r\n\r\nWaar gaat het fout ;-)
Link naar reactie
Wat ik prettig vind werken is iedere film in een aparte map te zetten. De map krijgt de naam van de film en het jaartal tussen haakjes. Binnen XBMC geef je dan aan dat iedere film in een eigen map zit: [url]http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_library/Setting_content_and_scanning[/url]\n\nKijk ook eens of de films die dubbel zijn uit twee delen bestaan. In dat geval is de aanduiding voor cd1 en cd2 in de bestandsnaam misschien niet goed, waardoor XBMC niet weet dat ze bij elkaar horen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...