Ga naar inhoud

Probleem met eigen website


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een aantal dagen de website Completegames.nl geregistreerd, en heb hier Wordpress op draaien. De website is natuurlijk nog lang niet af.\r\n\r\nAlleen sinds een uur of 15:00 vanmiddag kan ik de website niet meer normaal benaderen. Hij geeft dan aan dat de wachttijd voor de verbinding was verstreken.\r\n\r\nNadat ik eens had gekeken met een andere browser (wat ook niet werkte) ging ik eens op een andere PC hier thuis zitten. Maar ook hier hetzelfde probleem.\r\n\r\nToen een kennis gebeld en die kon tot mijn stomme verbazing wel gewoon op de website. Ik heb hierna het hostingbedrijf gebeld, en bij hen werkte alles prima.\r\n\r\nStomverbaasd heb ik eens geprobeerd om via HTTPS mijn website te bereiken, en dat werkte wel (tergend langzaam), maar ik kan mijn website wel bereiken.\r\n\r\nIk heb ondertussen ook nog de router gereboot, maar dit bood ook geen oplossing. Andere websites werken allemaal prima.\r\n\r\nIemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?
Link naar reactie
Ik heb net eens een bestandje geupload naar de webserver, en toen ik dat downloade haalde hij 6 MB\'s per seconde. Dus er is niks mis met de host zelf.\r\n\r\nIk schat eerder in dat er een probleem met Wordpress is. Ik las op diverse fora dat Wordpress websites worden aangevallen, waardoor de websites erg traag of onbereikbaar worden.\r\n\r\nMijn webhost had dit via een mail donderdag laten weten, maar vertelde dat diezelfde dag de problemen verholpen zouden zijn. Vanmiddag mailde ze mij dan ook dat er niks met zo\'n aanval aan de hand zou zijn.\r\n\r\nDus het precieze probleem weet ik nog steeds niet. Ik weet niet of mijn website wordt aangevallen door hackers, maar in dat geval zou de hele website eruit moeten liggen en niet alleen Wordpress lijkt mij.\r\n\r\nAls iemand hier het probleem kan tackelen eet ik mijn schoen op. (figuurlijk dan hé :P)
Link naar reactie
Het gaat nog steeds rete traag.\nVoor de prijs die je daar betaald mag het behoorlijk sneller hoor. Bij ons draaien behoorlijk wat Wordpress sites en die vliegen allemaal behoorlijk, zelfs op de goedkoopste accounts.\nJouw hoster is in principe best een goede host voor zover mij bekend, dus misschien dat er toch een ddos plaats vindt (dat kan ook op een andere server op hetzelfde subnet zijn) of iets anders.\n\n[quote]maar in dat geval zou de hele website eruit moeten liggen en niet alleen Wordpress lijkt mij.[/quote]\nDeze uitspraak begrijp ik niet helemaal. Je hele website IS Wordpress. Anders moet je even uitleggen wat je bedoeld.\nEn als een aanval niet sterk genoeg is hoeft je website ook niet helemaal er uit te klappen, het kan dan ook er voor zorgen dat hij slecht (lees: traag) bereikbaar is.\n\nDus wat er nu aan de hand is, geen idee, maar je hoster mag er wel even naar kijken lijkt me.
Link naar reactie
Klopt de hele website is wordpress.Ik heb alleen op de website een los bestand geupload buiten Wordpress om. En deze via de site weer gedownload, en dit werkte heel erg snel.\n\nIk heb idd de hoster ingeschakeld. Maar die vieren momenteel weekend, en ik heb niet het idee dat de 24-uurs storingsdienst van hen erg veel prioriteit geeft aan dit probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=Mezelf13;637382]Klopt de hele website is wordpress.Ik heb alleen op de website een los bestand geupload buiten Wordpress om. En deze via de site weer gedownload, en dit werkte heel erg snel.[/QUOTE]\r\nLosse bestanden downloaden kan best wel snel gaan. Wordpress maakt echter ook gebruik van een database en die zal het nu zwaar hebben. Zeker bij shared hosting waarbij heel veel websites op dezelfde database-server zitten.\r\n\r\nBij een aanval zoals die wat gaande is zal ook als eerste de database er uit klappen. Dan is de aanval ook meteen klaar, want er valt dan niet meer in te loggen. Ook bij reguliere overbelasting zie je terug dat de database het probleem wordt en niet de webserver zelft. Als NS weer eens niet rijdt schakelen ze ook over op een simpele HTML website in plaats van de reguliere website. Dan kunnen ze veel meer verkeer aan.
Link naar reactie
Het probleem is opgelost. Mijn IP-adres is tijdens de Wordpress-hack-actie van gisteren in de Firewall terecht gekomen, en ze hebben mijn IP-adres hier niet uitgehaald.\n\nHoewel de website (door die hackactie) nog redelijk traag zal blijven vandaag, kan ik er weer op de normale manier bij.\n\nBedankt iedereen iig voor de hulp :)
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...