Ga naar inhoud

laptop als wifipunt voor smartphone


Aanbevolen berichten

Als ik straks in Spanje op een Camping zit, neem ik een abonnement, zodat ik steeds met internet verbonden ben. Als ik mijn smartphone op internet wil zetten moet ik laptop afkoppelen en smartphone inloggen. Kan ik de laptop als toegangspunt voor de smartphone gebruiken, zodat ze beiden steeds standby staan?\r\nsmartphone Samsung Galaxy advance, laptop met windows 7.
Link naar reactie
Simpel - neem een abonnement voor twee apparaten.\n\nWat jij wilt gaat A - niet werken, want je laptop heeft maar één wifi-adapter en kan daarom maar met één wifi-netwerk tegelijk verbinden, en voor ICS (wat je hiervoor zou gaan gebruiken) heb je twee verbindingen tegelijk nodig en B - is hoogstwaarschijnlijk niet toegestaan, want je betaalt maar voor één connectie. Als je camping daar achter komt (en dat is vrij eenvoudig want je MAC-adres is anders) dan kunnen ze je verbinding wel eens helemaal dicht zetten.
Link naar reactie
Ik denk niet dat je gelijk heb, met windows 7 zou het moeten kunnen. Ook omgekeerd werkt het wel om je smartphone als toegangspunt te gebruiken en daar is de provider niet gelukkig mee omdat je laptop veel te veel data via de smartphone vraagt.. \nEr bestaat wel een programma \"virtual router manager\" waarmee het zou moeten kunnen. Probleem is echter dat ik steeds de melding krijg \"de groep of bron heeft niet de juiste status om de gevraagde bewerking uit te voeren\" Hoe krijg ik dat goed??
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb nu op de camping de laptop als hotspot aangesteld en hierop connectify me ingesteld. Ik heb de laptop zo ingesteld dat ik hem dicht kan doen en dat hij dan blijft werken. ik heb een smartphone en een tablet op de hotspot aangesloten. Werkt op zich goed. ik gebruik de telefoon en de tablet en de laptop staat in een hoekje. Na enkele uren echter blijkt dat ik op mijn smartphone of op mijn tablet de WIFI van de camping weer heb. Blijkbaar is de connectify verbinding weggevallen. Of dit een gevolg is van het wegvallen van de WIFI van de camping weet ik niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=spaansebrabander;638529]ik ben er mee opgehouden. heb nog een progje geprobeerd virtual hotspot of zoiets. werkte ook prima, maar was ook niet stabiel. of de wifi verbinding viel na een uur of zo weg of de verbindingen met de hotspot vielen steeds weg. toch vreemd dat het niet lukt.[/QUOTE]\nIs dat niet je eigen netwerkadapter die vanzelf uitschakelt ?\nOnder de [i]\'Eigenschappen - tab Energiebeheer[/I]\' het vinkje weghalen bij \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'. \n\n\nTe late tip[B]:[/B] ik kocht net een TP-Link TL-WN821N 300Mbps Wireless N USB Adapter, voor onder € 20,00 te vinden. Heeft een \'[I]Soft AP[/I]\' aan boord, een Software Access Point:\n\n[url=http://nl.tp-link.com/Resources/document/TL-WN821N_V4_User_Guide.pdf]\"Chapter 5\nAP Mode\nIn Soft AP mode, the adapter will work as an AP.\nSuppose that only one computer in your house can access the Internet for various reasons like only one WLAN port is available on your wired broadband router, however, other wireless-capable devices also want to share the Internet. Then the adapter can be configured as an AP under the Soft AP mode, saving you the trouble of having to get a separate access point or a router.\nWith this feature, a computer can use a single physical wireless adapter to connect as a client to a hardware access point while at the same time acting as a software AP allowing other wireless-capable devices to connect to it.\nTo switch to this mode, right-click on the utility icon in your system tray and select Switch to SoftAP mode.\"[/url]\n\n(Bij het gebruik van zo\'n USB adapter eventueel ook dat vinkje voor dat energiebeheer in de gaten houden, maar dan zit die op je \'[I]USB hoofdhub[/I]\' onder de tak \'[I]USB-Controllers[/I]\' bij Apparaatbeheer.)
Link naar reactie
[QUOTE] Is dat niet je eigen netwerkadapter die vanzelf uitschakelt ? [/QUOTE]\nBij mij geeft de [B]-gratis- Connectify Lite Version[/B] na 2 uren aan dat het programma is uitgeschakeld en geeft de mogelijkheid aan om te upgraden naar de, te betalen, [B]Pro Version[/B] zonder tijdslimiet en andere extra\'s - zie eerdere berichten.\n[B]Het Lite programma kan overigens wel weer gewoon opnieuw worden gestart voor een nieuwe sessie.\n[/B]\nEen gratis alternatief is [B]Virtual Router[/B] : [url]https://virtualrouter.codeplex.com/[/url]\nHiermee heb ik geen ervaring.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...