Ga naar inhoud

Html 4 / html5


Aanbevolen berichten

Als ik een website wil gaan maken, is het met het oog op de toekomst wenselijk om HTML5 te (gaan) gebruiken. Waar ik echter niet (goed) uitkom is hoe ik HTML 4-browsers (zijn die er nog?!) om kan laten gaan met HTML5. Ik denk hierbij aan bv het doctype en
Link naar reactie
Als je specifieke onderdelen van HTML5 gebruikt die niet bestaan in HTML4, dan gaat dat simpelweg niet werken in een oude browser. Voor het meeste kun je wel alternatieven bedenken, maar dan komt het er inderdaad op neer dat je in feite twee websites aan het maken bent.\n\nDe afweging die je moet maken is of je HTML5 daadwerkelijk nodig hebt en zo ja of je dan wil accepteren dat (delen van) je site niet werkt in een oude browser. Wil je dat niet accepteren, hou het dan bij HTML4 of XHTML en zoek niet-HTML5 alternatieven voor de complexe onderdelen van je website.\n\nHet geval wil echter, ondanks dat HTML5 nog geen officiele standaard is, de meest recente versies van de gangbare browsers HTML5 al ondersteunen. Dus het aantal mensen dat je site niet goed kan zien zal sowieso vrij klein zijn. En is het dan jouw probleem dat iemand z\'n browser niet bijwerkt? Als we allemaal blijven hangen in 1998 omdat iemand misschien nog IE6 gebruikt komen we nooit verder. Op een gegeven moment moet je oude versies van iets loslaten. Je ziet dat ook bij de grote bedrijven. Zo ondersteunt Gmail IE8 niet eens meer.
Link naar reactie
Ik heb even verder zitten zoeken. Er schijnen wel mogelijkheden te zijn om met beperkte hoeveelheid javascript een HTML5 pagina correct te laten weergeven in een oude browser.\nHoeveel werk je daarvoor moet doen hangt echter wel van de complexiteit van je site af. Hier wat leesvoer: [url]https://www.google.nl/search?q=html5+in+older+browsers[/url]
Link naar reactie
Dank je FooBar.\r\n\r\nIk had gisteravond (laat) ook nog wat gevonden en dat sluit aan bij jouw bevindingen. \r\nHet lijkt er op dat met JS en codes als\r\n[code]\r\ndocument.createElement(\"article\");\r\ndocument.createElement(\"footer\");\r\ndocument.createElement(\"header\");\r\ndocument.createElement(\"hgroup\");\r\ndocument.createElement(\"nav\");\r\n[/code]\r\noudere browsers HTML5 \'compatible\' worden.\r\n\r\nMet (een ander stukje) JS kan ik vermoedelijk wel bepalen voor welke browser(s) dit zou moeten gebeuren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...