Ga naar inhoud

Twee draadloze verbindingen


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nIk heb op locatie een router voor een lokaal netwerk (zodat twee computers elkaar zien) zonder internet. Eén computer zal d.m.v. een dongle worden verbonden met het internet maar moet ook nog verbinding hebben met de router voor het lokale netwerk.\r\n\r\nIs dit mogelijk?\r\n\r\nGroet,\r\nRick
Link naar reactie
Ik heb geen twee routers of modems, slechts één. De router verzorgd een lokaal netwerk (met twee laptops) zodat we bepaalde mappen en bestanden kunnen uitwisselen. Op de tweede laptop in het netwerk moet ook een internetverbinding zijn d.m.v. een dongle.\n\nHoe krijg ik het voor elkaar om op de tweede laptop verbinding te hebben met de router en het internet (dongle)? Bekabeld met de router en draadloos met de dongle werkt ook niet, en twee draadloze verbindingen lukt sowieso niet geloof ik.
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp gebruik je zo\'n internetdongel van een provider bv KPN.\nTegelijkertijd wil je dezelfde laptop verbinding laten maken met de router via wifi\n\nIk weet niet of dat gaat lukken.\nIk heb wel eens met mijn usb-wlan verbinding met mijn router en met de interne wifi-lan een ander accespoint. Ik kon er verder niets mee bv in mijn browser.
Link naar reactie
Je wilt 2 verschillende netwerk verbindingen op 1 laptop en volgens mij gaat dat niet werken, want het ding kan maar 1 IP adres hebben volgens mij.\nEen mogelijke oplossing: \nHang ze beiden aan de router en kijk of je op 1 laptop een firewall kunt installeren die alleen verkeer doorlaat van de andere laptop.\n\nNiek
Link naar reactie
Waarom zou dat niet lukken? Hoe denk je dat servers met routerfunctie werken? Hoe denk je dat computers/laptops met ICS werken? Hebben allemaal twee of meer netwerkaansluitingen met ieder hun eigen IP-adres, waarvan er één aan Internet hangt en de andere aan het lokale netwerk.\r\nMaar het simpelste is beide apparaten aan de router hangen en in de router de internettoegang blokkeren voor de PC die niet met internet verbonden mag zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;635431]Je wilt 2 verschillende netwerk verbindingen op 1 laptop en volgens mij gaat dat niet werken, want het ding kan maar 1 IP adres hebben volgens mij.\r\nEen mogelijke oplossing: \r\nHang ze beiden aan de router en kijk of je op 1 laptop een firewall kunt installeren die alleen verkeer doorlaat van de andere laptop.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDit is exact wat ik wil maar ik heb het gisteravond uitgebreid getest en lukt inderdaad niet.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;635493]Zie commentaar van hans60. Kan je niet gewoon in de router het MACadres filter aanzetten en daarin alleen het MACAdres opnemen van de PC die het internet op mag?[/QUOTE]\r\n\r\nDenk het niet, want met dat filter aan, komt de andere helemaal niet op de router en kan hij de andere laptop dus ook niet bereiken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...