Ga naar inhoud

Mail van Macbook werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Na het openen van de Mail app op mijn Macbook, krijg ik de volgende melding:\r\n\r\nMail kan geen verbinding maken met de account.\r\n\r\nDeze foutmelding krijg ik bij alle 3 de emailadressen die ik heb toegevoegd aan de Mail app. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en voornamelijk hoe ik dit kan oplossen?\r\n\r\nAls ik mijn wachtwoord invul, dan werkt het alsnog niet.\r\n\r\nAls ik naar venster ga en dan vervolgens klik op verbindingsassistent, dan zie ik overal rode balletjes, met teksten als:\r\n\r\nHet is niet gelukt om in te loggen op IMAP-account. Het is niet gelukt om in te loggen op SMTP account, etc.\r\n\r\nIk heb niet aan de instellingen gezeten, dus daarom begrijp ik ook niet waarom het niet meer werkt.\r\n\r\nHoop dat dit eenvoudig is op te lossen...
Link naar reactie
Hoe zit het met het Mac account is dat nog geldig?\n\nDit antwoord vond ik op het internet [QUOTE]Sluit Mail, open Sleutelhangertoegang, verwijder de betreffende wachtwoorden die horen bij de genoemde mailaccounts, start Mail op, geef de wachtwoorden in, kies voor wachtwoord opslaan en je probleem kan wel eens opgelost zijn. \n \nHet wil heel af en toe wel eens gebeuren dat de opgeslagen info in Sleutelhangertoegang net niet lekker meer is (geen flauw idee hoe dat kan). Door het opgeslagen wachtwoord te verwijderen en opnieuw in te geven wordt er weer een nieuwe sleutel aangemaakt die wél goed is (indien het juiste wachtwoord opgegeven).[/QUOTE]
Link naar reactie
Helaas.. Dat werkt ook niet. Heb alle 3 de accounts uit Apple mail gehaald. Vervolgens Apple Mail opnieuw opgestart en kreeg toen het beginscherm dat ik mijn mail moest instellen. Dat heb ik gedaan en vervolgens krijg ik weer die melding dat ik mijn wachtwoord moet intikken. Dat doe ik en wederom werkt het niet. \r\n\r\nHebben andere mensen hier ook problemen mee wellicht? Misschien dat er een update van Apple is die niet goed werkt? Ben ook bij andere mensen thuis geweest met mijn MacBook en daar op internet geweest. Ook daar werkt het niet. Het ligt dus niet aan de routers of internetverbindingen...
Link naar reactie
Je hebt misschien de applicatie Mail versleep in een door je zelf aangemaakte map “internet”?\nDit geeft een hoop problemen en koppijn.\nWat er misschien je probleem is, is dat de link in je dock verwijst naar Mail welke in de map “internet” staat.\nBij de laatste update zat waarschijnlijk ook een nieuwere versie van Mail, de update gooit automatisch de nieuwe versie op de plek waar deze hoort te staan (Aplications/)\nGa maar eens naar de map programma’s en dan zal je zien dat daar een nieuwere versie staat die het wel doet.\nDe oude versie kan je gewoon verwijderen, dus niet verslepen naar de map programma’s!!!\nWant dan zit je nog steeds met het zelfde probleem.\n\n[URL=\"http://www.apple.com/nl/support/mail/\"]Misschien ook even deze pagina doornemen![/URL]
Link naar reactie
Ik heb even gekeken in mijn map Programma\'s. Als ik daar de Mail aanklik, opent die dezelfde als op mijn dock. Deze zit dus niet in de map \'internet\'. Ik krijg nog steeds een fout.\r\n\r\nIk krijg de volgende melding:\r\n\r\nMail kan geen verbinding maken met de account ***.\r\n\r\nGeef het wachtwoord op voor de gebruiker \'***@hotmail.com\'.\r\n\r\nWachtwoord: ***\r\n\r\nAls ik dan het wachtwoord in tik, krijg ik een driehoek naast de account. Als ik daar op klik, dan geeft hij aan:\r\n\r\nOntvangen van emails niet mogelijk.\r\nEr is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account \'***\' of probeer het opnieuw.\r\n\r\nDe server heeft een fout geretourneerd: Het versturen van gegevens naar de server \'(null)\' is mislukt.\r\n\r\nOpen \'verbindingsassistent Blijf offline Gebruik alle accounts online\r\n\r\n\r\n\r\nAls ik klik op gebruik alle accounts online, dan gebeurt er niks. Als ik klik op Open verbingsassistent, dan zie ik een rood balletje bij een aantal Accounts. Waarbij staat dat het niet gelukt is om in te loggen, terwijl het wachtwoord en de email adres goed zijn...
Link naar reactie
!!UPDATE!!\r\n\r\nVoor degene die hetzelfde probleem hebben als ik, zal ik uitleggen hoe ik ervoor gezorgd heb dat het weer werkt. Na wat rond speuren op het internet, kwam ik erachter wat ik kon doen.\r\n\r\nStart je MacBook opnieuw op en houd CMD+R continu ingedrukt, ook als het Apple logo verschijnt. Vervolgens kom je in een apart menu terecht. Daar klik je op schijfhulpprogramma. Klik op \'controleer schijf\'. Bij mij gaf die een aantal foutmeldingen en moest ik vervolgens mijn schijf herstellen. Ik heb dan ook geklikt op \'herstel schijf\'. Daarna MacBook opnieuw opstarten en nu werkt Mail weer perfect!\r\n\r\nSucces voor de mensen die hetzelfde probleem hebben!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...