Ga naar inhoud

Vreemde gewaarwording!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Er overkwam mij iets wat ik niet kan verklaren en ik kan het dus ook niet in een categorie plaatsen dus zet ik het hier in het café.\r\n\r\nZo\'n 1,5 uur geleden kijk ik in de map downloads met sub mappen als alt.binaries.multimedia.cd enz, en is de gehele achterkant van de map namen verdwenen er staat nu alleen nog alt.binaries de rest is dus weg en omdat er wel 10 mappen zijn die beginnen met alt.binaries is dat plots zeer verwarrend.\r\nIk heb MBam, Superantispyware en AVG gedraaid en geen problemen gevonden.\r\nWat ook plots opviel was dat ik ook geen accent aigu (á werd \'a) meer kon schrijven, toetsenbord VS internationaal en als taal standaard Nederlands.\r\nIk heb nog wel geprobeerd het toetsenbord te veranderen ja zelfs een USB toetsenbord aangesloten zonder resultaat.\r\nUiteindelijk maar een systeemherstel gedaan en is het accent aigu probleem opgelost maar de map namen blijven zoals ze het laatst waren, dat is overigens wel met de hand op te lossen.\r\n\r\nIk werk overigens met Windows 8 upgrade welke eindelijk goed loopt.\r\nWie kent dit probleem??
Link naar reactie
Ik weet niet over welke mappen het precies gaat. Maar dat van die tekens heb ik ook wel eens. Punt is dat ik veel mappen aanmaak en die mapnamen bevatten soms tekens die fout omgezet worden. Je herkent ze niet en kloppen natuurlijk niet. Die \'foute\' mapnamen kunnen ook zitten in tijdelijke mappen. Meestal doe ik dan een opschoning met CCLeaner en dan is het opgelost. Natuurlijk wijzig ik de zichtbare foute mapnamen. Het is maar een idee. Maar bij jou lijkt mij het toch iets anders.\r\n\r\nMaar die mapnamen kunnen toch niet eindigen op een punt? Of zie ik dat verkeerd?\r\n[QUOTE]Wat ook plots opviel was dat ik ook geen accent aigu (á werd \'a) meer kon schrijven,[/QUOTE]\r\nJa, dat heb ik ook wel eens. Nog erger, compleet de kluts kwijt. Geen touw aan vast te knopen. Dan start ik maar eens opnieuw op en dan is het vaak wel weer normaal.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;634009]\r\n\r\nMaar die mapnamen kunnen toch niet eindigen op een punt? Of zie ik dat verkeerd?[/QUOTE]\r\nDie map namen worden aangemaakt door mijn nieuwslezer genaamd Newleecher en ja hij zet de nieuwsgroep waarin bijvoorbeeld een gedowloade serie zit met punten er tussen als bijvoorbeeld alt.binaries.multimedia alt.binaries.cd.multimedia enz\r\n[QUOTE]Ja, dat heb ik ook wel eens. Nog erger, compleet de kluts kwijt. Geen touw aan vast te knopen. Dan start ik maar eens opnieuw op en dan is het vaak wel weer normaal.[/QUOTE]\r\n\r\nDat had ik ook al gedaan maar de accent aigu en dergelijke waren gewoon niet meer te maken ook de andere diakritisch tekens als accent grave waren niet meer te maken.
Link naar reactie
Alt-Shift, CTRL+SHIFT dat was wat ik ook dacht, ik doe het overigens altijd gewoon door het aanklikken van het aanhalingsteken (enkele \' + letter of voor bijvoorbeeld fröhlig dubbel \" + letter):confused: gelukkig werkt dit wel weer en heb de mappen aangepast.\r\nIk vermoed overigens dat het hem in Windows 8 zit:@ want ik heb dit in andere Windows nog nooit meegemaakt, en heb al Windows vanaf Windows 2 op mijn oude massief stalen XT:roll: (staat nog op zolder).;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...