Ga naar inhoud

IP adressen uitbreiden.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Niels68;633638]...probleem (uitdaging)... [/QUOTE]\nHet is geen probleem, maar juist een uitdaging.\n\n[QUOTE=Niels68;633639]Dit stelde ik ook voor bij #23, echter de apparaten voor de 2e router kunnen dan volgens mij de apparaten achter de 2e router niet vinden.[/QUOTE]\nKlopt, daar was ik in de praktijk dus ook al achter gekomen. Gaat niet werken niet...\n\n[QUOTE=herbert;633640]Volgens mij is de uitdaging een goed werkend netwerk, tenminste dat begrijp ik uit de eerste post en de topicstarter wil bestaande apparaten gebruiken ivm noodzakelijke financiële keuzes.[/QUOTE]\nDat is nog niet het ergste. De tweede post was in de trant van \"koop maar...\" Inderdaad zit ik in financiele crisis, en kopen is momenteel het laatste waar ik aan denk.\nZoals je in mijn schema kon zien is de Sweex ook de baas in huis en is de rest onderdanig (mooi woord daarvoor trouwens).\n\n[QUOTE=Niels68;633643]Topicstarter wil 2 dhcp ip ranges, vandaar dit lange topic. [/QUOTE]\nJuist.
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote]Waar het op neerkomt is dat je moet een redelijke whizzkid zijn om dat even uit te vinden, anders communiceert het slecht. Ook had het te maken met de subnetmask, en dat ligt bij mij nogal laag. Misschien dat ik er in de toekomst er wat tijd in steek.[/quote]\r\nHmmz.... misschien als je even terug leest, dan zul je zien dat ik je die informatie ook al gegeven had.:)\r\nAnder netwerk als je via de WAN gaat en subnetting met de link naar de cursus.;)\r\n\r\nIk zie dat er inmiddels al mensen mee bezig zijn.\r\n\r\nEdit: Als je gaat subnetten moet je opletten op je ip ranges. Niet met elk subnet kun je ook alle ip ranges volledig gebruiken.\r\nJe kunt bijv. ook een subnet gebruiken als 255.255.255.128 (als ik me niet vergis) en van daaruit werken. Dan heb je dacht ik wel een kleinere range en ligt je broadcast ip ook lager.\r\nMaar zoals gezegd, ik heb me daar nooit echt mee bezig gehouden.\r\n\r\nMisschien dat Marc H daar iets van weet en er een eenvoudigere uitleg aan kan geven? Ik kan er gezien mijn gebrek aan ervaring op subnetgebied geen uitsluitsel over geven, sorry.\r\n\r\nIk weet dus ook niet zeker of je voldoende heb bij de standaard range met 2.x en 3.x met subnetmasker 255.255.0.0 of dat dit toch anders moet zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...